Hee alfred.
ik zeg niet dat ik de snare lelijk vind.
maar je kan gewoon zien dat de orginele kleur van het hout verdwijnt en de kleur van de lak het over neemt.
heb dit zelf ook mee gemaakt met een bubbinga stave drum.
heb eens een gemaakt en gespoten met een 2 componenten lak die begon op de duur ook van kleur te veranderen.
daarna heb ik nog een gemaakt met een synthetische jachtlak (te koop bij bouwmarkt)
van het merk ruwa en moet zeggen dat ik behoorlijk te spreken ben over deze lak.
ben nu met een wengé stave drum bezig heb hier nu 5 lagen lak op zitten maar het is al bijna een spiegel.
ik zal nog even een foto posten van een snare die ik onder andere heb gemaakt.
ben heel benieuwd naar je nieuwe project
Ik suggereerde ook niet dat je de snare lelijk vond.. maar de lak
Maar het klopt inderdaad dat de kleur van het hout veranderd.
Het valt in het echt wel een beetje mee hoor, op de foto's lijkt het erger.. of hij is wat bijgekleurd?? hij oogt minder blauw als ik de snare nu bekijk..
Je trommels zien er goed uit man!
En de woodhoops ook, zo te zien heb je ze gemaakt van één ring? Is dit sterk genoeg?
En zat er geen patent op woodhoops met oortjes?
Ik zag verder op je Facebook pagina's nog meer foto's, zo te zien ben je een bassdrum aan het maken of niet? Verder mooie trommels hoor!
Mijn nieuwe project ligt een beetje stil, moet eerst aan de machinebouw...
Ik wil graag een staveset bouwen (3 delige rockset)
Kan ik m'n Pearl Export in de hoek trappen
Maar misschien dat ik eerst nog een aantal snaredrums maak..
Ben benieuwd!
Foto's uploaden via o.a. imageshack, dan via een link in je acount met [IMG]...[IMG] kopieren in je post en de foto is geplaatst.
Om een zo glad (lees: strak) mogelijk oppervlak te krijgen is schuren van groot belang.
Zo fijn mogelijk als het kan, denk aan autolak. Zij schuren met korrel 1200! Met hout wordt dit moeilijk, maar korrel 320 (schuurmatje) moet geen probleem zijn (matteren bij de laatste laag). Ook indien mogelijk machinaal! Je krijgt een egaler schuurbeeld, oefening baart kunst.
Dan komt spuiten, niet schilderen en/of rollen! Het is al besproken in andere topics (o.a. door NLZ), maar toch maar even aanhalen.
Zorg voor een professionele spuit!
Om een goed spuitbeeld te krijgen, eerst op een karton oefenen. Het spuitpistool RECHT (90 graden tov het te spuiten oppervlak) houden en naast het object beginnnen en eindigen om geen aanzet te krijgen. Hierdoor krijg je een egalere laagdikte, wat ten goede komt van de glans en het eindresultaat. Oneffenheden corrigerend wegschuren en weer spuiten totdat je een spiegelgladde oppervlakte hebt.
Schuurregel en NIEUW verfsysteem (volgens Sigma): Indien teveel corrigeren van de ruwe oppervlakte korrel 60->80->100->120 (zo glad mogelijk maken). Grondlaag aanbrengen voor hechting. Opschuren met korrel 150 en nieuwe grondlaag aanbrengen. Korrel 180/200/220 en eerste aflaklaag. Dan gaan we matteren met schuurmatjes korrel 320 en/of liefst hoger om de eindlaag zo strak mogelijk te maken (nogmaals denk aan auto lak!).
Liefst alles machinaal, dus schuurmachine en spuit!
Succes en post de pics!
groet Ronny
Hey Ronny, ben jij spuiter i.o.d?
Untied en ik hebben niet echt problemen met het spuiten volgens mij.. maar we zijn nog op zoek naar de juiste lak en materialen..
Overigens wel een handige tekst alleen mis ik het polijst gedeelte.. wat na mijn idee het belangrijkste is voor een superstrakke lak! Zelfs bagger spuitwerk kun je dan nog wel mooi krijgen.
Hiermee wil ik niet de indruk wekken dat ik goed kan spuiten hoor, integendeel zelfs.
Maar ik heb het wel redelijk veel gedaan en vooral veel hoogglans MDF kasten strak gemaakt filler spuiten en polijsten..Lastig werk..
Een trommel spuiten vind ik een stuk makkelijker.
Overigens is mijn trommel qua spuitwerk nog niet perfect. het blijft veel oefenen.
Ik heb op de trommel 5 lagen gespoten en ben toen met p 180 begonnen de trommel strak te maken en tot p 3000 geschuurd en toen gepolijst.. er zit nog maar een heel dun laagje op..