Mijn electronica:
DTXM12 multipad voor interne sounds, efx, samples, sequences, complete backingtracks en metronoom
Pads: TP80s (tripple zone meestal start/stop metronoom of start/stop track) 2x BP80 (stereo triggerbarpads)
Triggers: DDrum Pro Kick & Snare trigger
Misc: HH-65 (controllerpedal voor kick, hihat of andere functies zoals start stop)
MacBook Pro 13'': 2e sequencer (Ableton) recorder (Cubase) en editor (Garageband) en noodmetronoom (Dr. Betotte, top app een echte aanrader, gebasseerd op de Boss DB-90)
Clickstation: metronoom
iPhone: nood metronoom (dr. Betotte)
Zeker bij hiphop maar ook steeds meer in bijv. popmuziek maakt men gebruik van de electronica. Ben er ooit mee begonnen toen ik een jaar of 13/14 was (eerst op de PC met Cubase en daarna iBook met Ableton & Spd-s) en steeds meer uitgebreid en onder de knie gekregen tot wat het ik er nu mee (kan) doe (n)
Vooral de Dtx is in deze te gek waardoor ik in staat ben (ook met dank aan Cubase) zonder al te veel hoofdbrekens complete backingsequences af te spelen in de Dtx zonder laptop (die wel altijd meegaat omdat het mn reismaatje is) en geen loodzware rack sampler/sequencer mee hoef te nemen. Lang leve de nieuwe technologie
Ik wil ook nog een iPad (goedkoopste simpelse wifi versie) voor OnSong. Dat programma is te gek voor papierwerk. Zeker icm een midi/bluetooth pedaaltje als de Air Turn en een K&M iPad clamp.