Zojuist een krappe 3 uur de app in een bandsetting kunnen gebruiken.
Het enige wat naar mijn mening beter zou kunnen is het elimineren van de vertraging maar verder: TOP!!!
En zelfs met die vertraging kan je wel omgaan. Waar het mij m.n. om ging, was dat ik in een refrein, bijvoorbeeld, niet ga versnellen of vertragen, en dat geeft deze app prima weer.
De app meet dus echt heel nauwkeurig, waarbij het niet uitmaakt of je triolen/kwarten/achtsten/zestienden slaat. Dat vind ik toch wel een groot voordeel tov de Tempo Ref, waarbij je je soms suf moet rekenen om te weten of je in het juiste tempo speelt.
Hier ben ik het mee eens en hoe de app het doet, geen idee, maar het werkt als een tiet.
Ik heb serieus lange tijd niet meer zo lekker gespeeld. Het voordeel ten opzichte van een metronoom is in mijn beleving is een metronoom mij teveel dicteert, daardoor mijn focus opslokt, en ik dus minder lekker speel.
NB: ik speel zonder clicktrack maar op zicht.
Nu ik zag dat ik vrijwel altijd in een bandbreedte speel van rond de 1% afwijking (ik had zelfs het gevoel dat de app mij daartoe in staat stelde, denk niet dat ik het 'blind' zou halen) t.o.v. het tempo wat ik wil neerzetten, en direct de feedback kreeg aangaande tempostabiliteit (ok, met drie maten vertraging dan), kon ik veel ontspanner spelen. Daarmee haalt het een stuk onderzekerheid weg waar ik wel eens last van had en wat resulteerde in, voor mijn gevoel, meer schommelingen. Beetje een vicieuze cirkel dus. Denk dat dat nu verleden tijd is en daar ben ik erg blij mee
Ik ga hem voortaan altijd blijven gebruiken.
Al met al; voor een app van nog geen 4 euro vind ik hem echt subliem! Mijn bandleden waren ook onder de indruk (van de app, niet van mij
).