La Baguetterie is ik geloof 35 jaar geleden begonnen als DE (want andere waren er toen nog niet) drumshop van Parijs. Heeft inmiddels filialen in Lyon, Marseille en nog een paar. En ze hebben dus een website waar ze waarschijnlijk meer verkopen dan in alle "echte" winkels bij elkaar. De prijzen zijn inderdaad scherp. De "echte" winkels hebben alle hun eigen prijspolitiek en zijn soms duurder dan de webwinkel, hoewel ze wel zoveel mogelijk dezelfde prijzen als richtlijn aanhouden, anders gaat iedereen zeuren de hele dag.
ECHTER als je in de "echte" winkel een hele kit koopt met alles erop en eraan tot het tapijtje toe (zoals ik deed in Lyon een paar jaar geleden) krijg je op de hele zwik zo 20% korting zonder zelfs maar te vragen. Heee dat doet een website niet! Erg leuke zaak met veel voorraad en kundig advies. Bekkens ben ik alleen al wel anderhalf uur mee bezig geweest en dat vinden ze alleen maar leuk (was geen zaterdag). Lang met hen gepraat over concurrentie via internet. Dan komen er gasten alle bekkens uitproberen en dan gaat het "bedankt, he, maar op Thoman istie een tientje goedkoper", daar hebben ze gruwelijk de balen van natuurlijk.
De webwinkel baguetterie.fr is DE drumwebwinkel van Frankrijk, hoewel een enkele keer Thoman iets heeft dat zij niet hebben, en omgekeed waarschijnlijk, en de prijzen zijn vergelijkbaar i.i.g. voor wat ik bekeken heb.
Je kan hier met een gerust hart bestellen, als dat interessant is ook met verzendkosten naar NL.