Maar ik heb even zitten kijken, en het wordt vrij duur om voor iedereen een ontvanger + oortjes aan te schaffen.
Heb je al naar de draadgebonden optie gekeken ? Dat scheelt een stuk in prijs
Wireless is leuk maar over het algemeen zijn alle instrumenten zoals gitaren en basgitaren ook draadgebonden en speel je op kleine podia. Dus waarom zou dan je in-ear wireless moeten zijn ?
Heb een fischer-amp body pack gekocht bij Thomann. Kost 189 euro en werkt prima. 2 ingangen zodat je de mix en je click zelf kunt mengen. Of de klik en een gitaar etc.
Probeer maar eens een nummer met gitaarintro, de drummer bepaald het tempo met klick en trapt het tempo met de hihat. De gitarist moet dat tempo dus vasthouden anders loopt het helemaal in de soep. Dat is enorm lastig want gitaristen zijn niet ''echt gewend om op de click te spelen.Ook leuk, een gitarist met een delay in zijn sound. Een goed afgestelde delay bepaald eigenlijk het tempo van het nummer. Gaan ze lopen mekkeren dat het nummer te traag is, terwijl ze er zelf schuld aan zijn.
Bekend probleem. In de kerk spelen we nogal veel "gedragen" nummers zoals dat zo mooi heet. Meestal beginnen deze met een akoestische gitaar, piano of alleen een zanger/zangeres.
Deze "tik" ik dan af door met mijn vingers te knippen.
Op het moment van inzetten gaat het dan al van bijvoorbeeld 100 naar 95 en zakt het daarna snel af richting de 85
Afhankelijk van het nummer en de mate van afzakken probeer ik dan of het nummer weer naar de 100bpm te duwen of ik gebruik de tap functie van de metronoom en neem met de inzet het tempo van de gitarist/pianist/zanger/zangeres over.
Van 95 naar 100 gaat nog als je een nummer weer wat wil duwen. Meer als 10bpm vind ik al heel lastig en dan neem ik meestal het tempo gewoon over.