Ik zie net een DjazzTV Studio Jams special met Charlie Watts te bekijken, en ben onthutst: wat is die man slecht. Ik snap dat iemand niet megatechnisch hoeft te zijn om een in een hele grote rockband te spelen, maar dit?
- als ik kijk naar zijn motoriek wordt ik al niet goed, wat een houten klaas, dit kan nooit swingen, dus maar niet naar hem kijken.
- het begint met Can't get no satisfunction - bekend terrein dus, het klinkt niet lekker, die gewoontje van hem om een achtste op de hihat over te slaan, draagt daar niet aan bij. Rare fills, elke keer ook dezelfde, verschrikkelijk.
- daarna wat Jazz- ik dacht dat hij een een BigBand had en had verwacht dat hij wel lekker Jazz kan spelen, maar hij doet hele rare onmuzikale dingen en het swingt gewoon echt niet.
- een ballad - verstiert hij niet echt veel in.
- de andere muzikanten overleggen over de structuur van het volgende nummer, hij zit consequent daar zomaar doorheen te beuken, echt vreemd.
- absoluut geen interactie met de andere muzikanten, wat een autist...
Wonderlijk, hoe kan iemand met zo weinig talent, zich zo lang handhaven? Dit moet een leek toch ook in de gaten hebben?
Mmm, ik heb nooit met drummersoren naar de Beatles geluisterd, maar begin nou benieuwd naar Ringo Starr te worden...