Zal ik hem maar inkoppen?
Deze vriend hier. Zoveel troep, zoveel flashy moves, maar écht grooven kan hij niet, dynamiek is een vies woord en al zijn solowerk - en dan ook echt alles - is rechttoe-rechtaan singlestroke 16en op dubbel forte. Neil Peart on speed. Hij speelt heel veel, maar echt creatief is het allemaal niet. Toch duikt 'ie overal en nergens bovenaan polls op.
Overigens, ik claim níet dat ik kan spelen wat hij doet, bij lange na niet Ik geloof ook echt dat hij - in tegenstelling tot iemand als Ulrich, waar ik echt de schurft aan heb - een sympathieke vent is. Ik vind zijn spel alleen ontzettend overgewaardeerd.
Ergernis twee, de Tomas Langs en Marco Minnemans van deze wereld. Ik zou een gelukkig mens zijn als ik ook maar een fractie van hun technisch kunnen had, maar het is zo ver verwijderd van muziek dat het langzamerhand niet meer leuk wordt. Drummen is geen wetenschap maar een kunstvorm, jongens.
Tot slot, nu we toch aan het Jan Mulderen zijn: die enorme hausse aan emo-, nu-metal- en metalcorejochies die met veel sticktricks en hard slaan DVD na DVD volspelen, in navolging van Barker en Jordison. Heren: Bonham already did it. Dat zegt alles.