En wat ben je nou zelf aan het doen? Ik geef alleen mijn mening en ik heb een voorkeur voor funk-tioneel drumwerk. Komt nog wel als je wat ouder bent, jonguh.
Alsjeblieft, lees mijn post nog eens goed door, Ik begrijp dat met ouderdom de gebreken komen, maar goed lezen hoeft toch nog geen probleem te zijn? (Als je toch over leeftijd begint).
Luister, ik had het niet over jou voorkeur voor een bepaalde soort muziek. Met alle respect, dat moet je helemaal zelf weten, niemand heeft daar problemen mee. Zoals ik zelf al zei, ieder heeft zijn eigen smaak en mening en die heeft iedereen maar te respecteren.
Ik heb het helemaal niet over jouw voorkeur, ik had het over het allerlaatste woordjes in de eerste allinea: "
is voor ieder mens teveel."
Het is niet voor 'ieder mens teveel', het is voor jouw teveel en het is teveel voor de mensen die dezelfde voorkeur als jij hebben. Maar het is niet teveel voor de mensen die van fills en afwisseling houden.
Prima dat jouw voorkeur gaat naar less is more, maar ga niet voor andere mensen bepalen wat wel en niet goed is. Laat ons alsjeblieft zelf onze meningen vormen.
Echt, ik bedoelde mijn post helemaal niet verkeerd en ik wil je ook niet aanvallen. Ik heb respect voor je muziekkeuze, (daar begon ik ook helemaal niet over), het waren alleen die paar woordjes dat een beetje knaagde.
Sorry hoor, maar zo werkt het echt niet in de muziek. Je bent een teamspeler. Als drummer ben je de basis van de band, niet de solist. Als er ruimte voor is, be my guest, ga uit je dak! Maar de muziek staat of valt met gedoseerde fills en crashes.
Ah, zie hier een praktijk-voorbeeld voor mijn eerstgenoemde ergernis over de 'regeltjes bij het drummen'. Het is allemaal theorie, theorie en theorie. 'De drummer is de basis van de band'... Wie zegt dat? Is dat een wet? Volgens mij bepaalt ieder band dat zelf wel, toch?
Als in jouw favoriete muziekstijl de drums op de achtergrond liggen en slechts het ritme aangeven, prima, feel free om dat toe te passen. Als jij dat leuk vind, wie ben ik om je tegen te houden?
Maar als een band de nadruk meer op drums wil leggen, dan moeten ze dat toch zelf weten? Of moeten alle bands zich maar aanpassen aan het 'gemiddelde'.
Ieder zijn eigen voorkeur, ik kan het niet vaak genoeg herhalen. Dat is het mooie van muziek maken: Je kan doen wat je wil, zonder je aan regeltjes te moeten houden. Wees creatief!
Mugen en Rick, vat dit alsjeblieft niet persoonlijk en aanvallend op. Ik respecteer jullie muziek-voorkeur en mening. Zolang jullie er plezier in hebben, kan ik het alleen maar toejuichen!
Het is het '
voor anderen bepalen wat goed en slecht is' waar ik mij aan erger (en daar gaat dit topic ook over).
Goede nacht!