In plaats van naar de grote (en dure) bekkenfabrikanten te gaan, heb ik het grooste gedeelte van mijn zildjian k's en paiste Masters verkocht. En ze ingeruild voor onder andere een aantal Turkish Pasha cymbals.
Ik kan niet anders zeggen dan dat er gewoon hele toffe bekkens tussen zitten, die naar mijn mening zeker gelijkwaardig zijn aan K's. Maar het blijft wel Turkish, je moet ze echt uitzoeken, er zitten ook een aantal mindere tussen.
Hoe het verhaal met dat Pasha precies zit weet ik nog steeds niet helemaal. Ze worden namelijk in de fabriek van Turkish gemaakt, en hebben zelfs de Turkish stamp in het bekken staan. Verder heb je ook dezelfde series; vintagesoul, njg, fusion etc.
Ik kan iedereen die voor wat minder geld op zoek is naar goede bekkens de pasha's zeker aanraden. Het leuke is natuurlijk ook dat ze gewoon een stuk goedkoper zijn dan zildjians, sabians en paistes. Er zijn naar mijn weten niet erg veel winkels waar de pasha's te koop zijn. Iniedergeval bij Rimshot, Groovefactory, en VanderGlas. Maar er zullen er vast nog meer zijn.
Dit zijn de bekkens die ik nu in mijn bezit heb;
14" Fusion hihats
14" Moderate hihats
14" NJG hihats
14" VintageSoul hihats
14" Moderate crash
17" Thin crash
18" VintageSoul crash
20" NJG jazz ride
20" Medium ride
Ik ben nog op zoek naar een 22" (jazz) ride, dus mocht iemand die toevallig nog hebben..
.