Hallo allemaal,
Ik heb een tijdje weer voornamelijk meegelezen en niet gepost, maar hierbij meng ik me ook even in het verhaal. Ik ben met mijn band ook meer en meer met click aan het meespelen. Tot nog toe gebruik ik hier mijn SPD SX' click functie voor, maar dat is niet meer toereikend bij nummers met meerdere bpm levels. Maar nu ik op internet wat rondlees over de industry standard metronooms (o.a. de DB-90), blijkt dat dit überhaupt niet kan met een metronoom, of heb ik ergens overheen gelezen?
Zo niet, klopt het dan dat de enige manier is om van tevoren een tempo map te maken op je pc en die in de oefenruimte / on stage mee te laten spelen? Dat doe ik namelijk nu dus ook al via mijn SPD SX. Ik maak een simpel tempomapje en gooi die in WAV form op mijn SPD SX. Is dit werkelijk de enige / handigste manier?
Want hier loop ik best tegen problemen aan soms, bijvoorbeeld dat de PA niet zo goed is en ik voor een fatsoenlijk hoorbare clicktrack het volume zo hard moet openschroeven dat alle andere samples veel te luid zijn.
Daarnaast: zijn er goede in ears beschikbaar voor de metronoom die tegelijk gehoorbescherming geven? Ik denk nu even aan een budget van €200 (meer zou evt ook kunnen maar heb toevallig nog voor €200 aan waardebonnen liggen). De situatie die je dan dus krijgt is dat je je clicktrack door in ears binnenkrijgt, en over regular monitoring de rest van de muziek, niet door de in ears (in een live setting dus).
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen
Cheers!