Het onderwerp "welke e-drum set moet ik kopen" zou ik persoonlijk veranderen in "welke e-drum set moet ik bouwen". Heus, wanneer je echt een degelijke set wil hebben zonder meteen duizenden euro's te moeten investeren heb ik de oplossing. Mijn zelfbouw e-drum kit is namelijk bijna klaar! Oké, ik heb niet bezuinigd op cymbals en module (beide Roland) maar voor de rest alles zelf gebouwd. Binnenkort foto's, dat beloof ik, maar als je nog twijfelt.... Het principe "triggeren" is zo eenvoudig mits je maar gebruik maakt van de juiste materialen. Mijn zilver sparkle (hoe kan het ook anders, haha) set bestaat uit een 14x8 inch bass drum, een 12 inch snare en 8, 10 en 12 inch toms. Een redelijk nieuwe VMP set gekocht op MP voor €150. De bekkens, instappers van Paiste, een weekend later voor € 80 verkocht. Kortom, complete drumkit voor € 70. Ketels en hardware. Goedkoop! Ketels verzaagd, opnieuw bekleed, bruggen ingebouwd met een piëzo-element (snare en floor head/rim) en zogeheten "cones" à la Roland gezaagd uit flightcase schuim. Ketels voorzien van Roland gaas. Geen rack maar twee, zoals Gibraltar ze noemt "Stealth" racks, gebouwd door een oud Dixon rack op te offeren en het resultaat.... Verbluffend!!! Erg leuk om te bouwen en qua spelen doet mijn set, de hardware, absoluut niet onder voor de betere Rolands (dat weet ik omdat ik de Rolands uitvoerig heb bespeeld). Heb je tijd, een beperkt budget en ben je handig? Ga dan voor zelfbouw. Als je alles erg scherp op het budget wegzet heb je voor een kleine 300 euro de complete hardware voor elkaar!!!! Bezuinig niet op bekkens en module! Binnenkort foto's.