Drumkits van verschillende merken maar uit eenzelfde prijklasse ontlopen elkaar niet zoveel als het 'beter' dan wel 'slechter' betreft. Dan komt het meer aan op persoonlijke voorkeur en wat je lekkerder vind spelen. De discussie is oneindig. De vraag die jij steld is al zo vaak besproken in dit forum. Het antwoord ligt hier in dit forum besloten bij wijze van spreken. Maar even mijn ervaring. Stond 2 jaar geleden voor dezelfde keuze, welke kit voor een x bedrag. (x was €1000 in mijn geval) Na veel wikken en wegen toch voor Roland gekozen, de TD4. Reden. Er was zoveel feedback en info. Heel veel aanbod, zeker 2de hands en oneindig veel uitbreidings mogeljikheden. Daarnaast speelde die ook nog eens fantasties. Toendertijd nog met rubberen pads en een eenvoudige en degelijke construktie en module. Ideaal voor een beginneling. En tot op de dag van vandaag na diverse updates, nog steeds dik en dik tevreden en toch ook nog zoveel te wensen.
Het bovenstaande zal net zo goed voor Yamaha kunnen gelden hoor Maar zoals gezegd, het gevoel bij het spelen is anders. mischien is het gewenning? Maar na een aantal malen op Yamaha gespeeld te hebben, toch minder lekr drummen voor mijn gevoel. Maar anderen zweren er weer bij.. . Wel vond ik het geluid uit de Yamaha module beter klinken, maar ook daar zijn de meningen onder drummers verschillend.
Dan is er nog 1 die ik je durf aan te raden, wel iets boven je budget, maar toch. De 2box drumit5 (kweet niet of ik t goed schrijf) . Kan je met eigen samples laden geloof ik. Drumt fantasties, klinkt geweldig en ziet er nog is anders uit, veel blitzer !
Ik kan hier nog verder over uitwijden, maar loop het forum is door, zoveel drummer , zoveel info, zoveel meningen. Maw , je zit wat je vraag berteft goed hier.
Succes!
Ennuh.., laat tzt is weten welke kit het geworden is.