Meer realistische feel voor edrums.

Gestart door nanouk, feb 03, 2013, 13:06

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Robert-Jan

Kritiek op merk A betekent niet automatisch dat je pro merk b bent..
Dat kwartje is niet altijd gevallen ..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

Hoi RJ,

Na je reactie een aantal keren herlezen te hebben en na even goed m'n hersens te hebben gepeinigd (auw), krijg ik de indruk dat je doelt op de discussie m.b.t. de 2Box, klopt dat??
Mijn reactie doelde daar iig helemaal niet op, ik doelde alléén maar op het feit dat meerdere forumleden niet zo enthousiast zijn over de Roland sounds. Wat mij betreft 'ieder het zijne'.

nanouk

o wat blij o wat blij. Heb even de triggers er op gezet en intense vreugde alom  *O*

Ze zijn makkelijk te bevestigen en ik deed ze in de module vrijwel gelijk het gewenste effect.
Ik ben wel een beetje knudde geweest in het schatten van de kabel lengte .. de module moet nu op de basedrum liggen om alles aan te kunnen sluiten  8)7
Morgen nog even een 2e thomann bestellinkje, ik kom ook nog een kabeltje te kort.
Morgen even echt aan de gang (basedrum vel staat denk ik nog te slap want die bounced als een gek).

So far, tevreden met de aankopen :)

Robert-Jan



Mijn reactie doelde daar iig helemaal niet op,


I know I know ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

Mooi zo  :) .

@Nanouk
Kabeltjes van maar 1,5 meter gekocht zeker??
Plaats weer eens nieuwe foto's van je edrums als ie naar je zin is.

Robert-Jan

Maar is het niet zo dat je met die splitter van 2 pads uiteindelijk hetzelfde midi signaal naar je laptop stuurt?
Is een roland tmc-6 of een alesis io trigger dan niet een slimmere oplossing?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat


Een Roland TMC-6 kost 248,= euro bij Thomann , en bied ruimte voor , zoals al in het typenummer is vermeld , 6 triggers .

http://www.thomann.de/nl/roland_tmc6.htm
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Robert-Jan

Ja maar ik zat ook even door te denken qua midi naar superior drummer.
Maar je kan gewoon notenumbers veranderen in de td6 natuurlijk. Het worden dan wel mono pads..toch?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hans


Ja maar ik zat ook even door te denken qua midi naar superior drummer.
Maar je kan gewoon notenumbers veranderen in de td6 natuurlijk. Het worden dan wel mono pads..toch?


Dat gaat zeker werken, midiman ;)

nanouk

Probleem: Mn basedrum vel bounced echt als een .. mafkees.
De rest van de vellen zijn echt goed speelbaar en vind ik heel goed en realistisch
Echter op de basedrum als ik met mn rechter pedaal speel (twin) dan stuitert hij en is het bijna alsof ik triolen aan het spelen ben  -O-

Heb geprobeerd de boel wat strakker te draaien maar nog niet geholpen. Moet ik dat forceren en gewoon super strak draaien om het vel minder bouncy te maken?

Nijlpaard

#35
feb 23, 2013, 13:26 Last Edit: feb 23, 2013, 13:27 by Nijlpaard
Ik zou zeggen. Des te strakker het vel des te meer het stuitert........


Vergelijk het maar met het spannen van een elastiek.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

nanouk


Ik zou zeggen. Des te strakker het vel des te meer het stuitert........


Vergelijk het maar met het spannen van een elastiek.


Hmm .. op de toms is dat niet zo. Als die strak staan (zodat ik ze niet kan indeuken) dan stuiteren ze minder dan wanneer ze los er op liggen. Ik had eerst het basedrumvel er 'los' op liggen (niet aangedraaid), dat was absoluut niet beter dan hoe het nu is

Dribbel

Ik zou ook gaan voor wat Nijlpaard zegt ----> losser dus.... t/m dat ie kreukt ---> lekker vet dus.
Yamaha recording & sabian

Nijlpaard

Tis een e-pad Dribbel ;-)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Dribbel

Heee ... okee ik dacht dat we het over triggers hadden....  (die losse.... ) :X
Ik moet ook niet van alles tegelijk willen.  :F Sorry
Yamaha recording & sabian

Technobeat


Hoe is de stand van zaken Nanouk , alles al gemonteerd en werkt het allemaal 100% incl hihat ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Mapexmepper

Leuk project!

Technobeat


Alles inmiddels naar wens gemonteerd en in 100% werking Nanouk ?
Misschien wat '' eindresultaat pics " ?

Ben benieuwd .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

nanouk

Ik leef nog! Ik had een tijdje geen camera... maar bij deze:




Ik ben nog even bezig met het fixen van de basedrum. Ik heb hem volgepropt met schuim. Dat heeft iets geholpen. Toch heb ik nog vaak dat ik triolen speel waar ze niet moeten  8)7
De hihat heb ik ook nog niet opgelost .. ja met tape ... maar verder ben ik helemaal gelukkig!

Otje

Zoo Nanouk ... Harstikke goed zeg. Ziet er prima uit.
Btw ;Wat lukt er niet met de hi/hat?

Technobeat


Ziet er netjes uit Nanouk .

Het hihat probleem is dacht ik dat hij niet goed te monteren was aan de losse (hihat)stand .
Dit is volgens mij op te lossen door een originele Roland CY-5 cymbalhouder aan te schaffen en die op de losse stand te monteren . :Y

DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

nanouk

Ik ben nog steeds meer dan blij met mn 'nieuwe' set :)
Het speelplezier is weer terug. Voorheen met mn oude Roland setje speelde ik even snel de nummertjes voor de band en was ik er snel klaar mee .. vanmorgen heb ik een hele live DVD van een fan mn favo bands mee zitten meppen, prachtig :)

Ik ben alleen nog opzoek naar een grotere pad voor mn ride. Deze is nu best klein en hoewel dat ook lukt hoor is het realistischer als ik die een paar maten groter kan krijgen. Iemand enig idee of dat te krijgen is?

Otje


Ik ben alleen nog opzoek naar een grotere pad voor mn ride. Deze is nu best klein en hoewel dat ook lukt hoor is het realistischer als ik die een paar maten groter kan krijgen. Iemand enig idee of dat te krijgen is?


De grootste 'ride' die Roland momenteel heeft is 15inch, wat hebbie nu, 13 inch? Er zijn er van 16 inch, maar die zijn niet van Roland

harmen 18

Waarom zijn er eigenlijk zo weinig elektronische "bekkens" en "trommels" op dezelfde diameter als in het echt? lijkt mij (als akoestische drummert) toch wel zo realistisch 

Otje

'Als in het echt..'. Wat is er niet 'echt' aan een elektronisch drumstel dan? Het Is anders, maar daarom niet minder (echt). Trouwens een akoustisch bekken is zo groot als dat ie is om de juiste klank te produceren. Een 'beetje' drummer kan dit laatste zelf ook wel verzinnen lijkt mij.  :w

Omhoog