De missie: Het een meer realistisch speelgevoel geven van de ekit.
Current ekit
Wat is het geworden? Ombouwen van Akit naar Ekit. Gezien ik in een appartement woon neemt een reguliere Akit te veel ruimte in beslag. Dus het is geworden de Pearl Rhythm Traveler
Voor de geïnteresseerde we hebben het hier over 20" Bass, 13"Snare en 10"12"en 14" toms. Ook zijn de trommeltjes niet zo diep. Ooit door Pearl op de markt gebracht om makkelijk mee te nemen en als oefenkit in een kleine ruimte. Ik ben totaal niet gecharmeerd van deze kit als akit maar denk dat het een perfect ekit gaat zijn.
Deze heb ik goedkoop op de kop kunnen tikken. De ketels zijn vrijwel als nieuw. Ook de hardware is super netjes nog. Dus van het weekend begonnen met het uit elkaar halen van de kit.
Gezien alles toch uit elkaar moest (er lagen gewone vellen op), meteen even alles goed schoonmaken en oppoetsen (wat een helse klus). Kortom het drumhok stinkt nu naar een of ander metaalschoonmaak goedje ..
Ook meteen een goed excuus om mijn eigen hardware even mee te nemen in de schoonmaak.
Ik ben er alleen nog niet over uit hoe ik de snaar er af moet halen?
Gewoon deze twee schroeven losdraaien? Ik kreeg ze niet los (zal het even mijn sterke huisgenoot vragen).
Besteld:
XSpro mesheads (bij deze kit zitten mesheads maar die zien er niet zo bijster uit .. )
DDrum DDTKIT Acoustic Trigger SetPro
Kabels
Extra crash.
Vraag: Mijn Roland module zit aangesloten op de PC (daar krijg ik ook het geluid van), maar hij heeft maar 2 ingangen voor crashes. Toch zie ik veel ekits met veel meer bekkens. Hoe kan dat? Moet je dan een module kopen met meerder ingangen, of is er een mogelijkheid om iets op de bestaande module aan te sluiten?
Met een beetje mazzel is volgende week alles binnen en kan ik door
Tips opmerkingen altijd welkom! (ik heb dit ook nog nooit eerder gedaan)