Wat betreft de cymbomutes.
Het grote voordeel ten opzichte van de rubber plakken is dat het een cymbal blijft. De beweging en feel is gelijk aan een normaal cymbal maar het is toch gedempt. De Bell van de ride is ook normaal bespeelbaar en de hihat voelt nog steeds aan als een hihat. Dus voor oefendoeleinden is dit prima.
Dat gezegd hebbende ga ik wel kijken naar wat mute cymbals. Wil dit weekend een paar Ageans gaan beluisteren. Geeft toch nog iets meer beleving dan volledig gedempte cymbals
Ik had el even gezocht naar een draadje voor stil drummen zonder module, toen kwam ik hier terecht..
Hoe bevallen de silentstrokes?
Ik heb een 14 inch gekocht om te proberen voor op de snaredrum. Met een lage velspanning vind ik het wel redelijk oké spelen.
Ik had nog een 12 en een 22 inch Pearl muffle heads en deze heb ik op een tom en bassdrum. Ik ben nu aan het vergelijken..
Heeft er iemand ervaring met beide mesh heads?
Ik vind de 22 inch op de bassdrum wel een echte trampoline, heb de tension rods enkel handvast gedraaid en dan gaat het wel..
Hoe voelt een silentstroke op de bassdrum?
Voor de cymbalen overweeg ik Arborea mute cymbals via Maatwerk in drums. €195 voor hi-hat, ride, 16 en 18 inch crash.
Tips en ervaringen zijn dan ook welkom!
Is hier al een topic over M-drums? (Mute-drums)
(Ps. balen van die drumkelder.. Je zou bouwchemie Elders in Hoogeveen eens kunnen contacten... deze man is een echte chemiemaniak.)
Groet, Fred