Effe voorstellen maar.
Ik ben Marco, 44 jaar oud en al 23 jaar euh... Juist ja. Bassist.
Al jaaaaaren tijdens het oefenen altijd even achter het drumstel te vinden en toch heel eigenwijs de drumpartijtjes blijven inprogrammeren met een midi keyboard of drumpad.
Door een nieuwe impuls in de muziek heb ik in februari een kit aangeschaft waarop ik leer spelen wat ik al veel eerder bedacht heb en waarop momenteel mijn oudere zus drumt in onze band.
Ik was op zoek naar een "big rock" sound welke maar niet uit het Premier Genista kitje wilde komen in de studio waar wij wekelijks oefenen. Deze heb ik gevonden in een Pearl Wood-Fiberglass kit uit 1972 welke naar het er uitziet nog nooit een podium heeft gezien.
De kit:
Pearl Professional Series Wood-Fiberglass drumkit 1972.
24" 13" 14" 16" 18", 14x5" Yamaha MX series snare.
Paiste 14" Alpha Medium Brilliant Hi Hat
Paiste 16" 2002 (black print) medium, 1979
Paiste 10" Alpha Splash
Paiste 20" Alpha Full Ride
Zildjian 18" ZBT series rock crash
Wu Han 24" China
Pearl P-2002C Eliminator double bass drum pedal.
De bassdrum heb ik gedempt door er een Evans GMAD batter en EMAD reso op te zetten. Het ding blaft nu enorm hard en laag.
Da zijn kekke bassdrum vellen!
Thuis oefen en neem ik ideeën op met een Roland TD-4KP versjouwbaar electronisch kitje welke met een lange midi kabel aan mijn computers hangt en mijn spasmen worden vertolkt naar geluiden door FXpansion BFD2. Ik maakte me nog even zorgen over eventuele latency maar die is gelukkig slechts 1.46ms en dus niet hoor- of voelbaar (van teveel latency gaat je groove compleet naar de knoppen, zo weet ik als bassist).
Enfin. Eyecandy (sorry voor de wazige iPhone foto):
Een oplettende lezer ziet de green label ipv Alpha splash. De Alpha is er later bij gekomen en de 505 is niet van mij.
En mijn andere hobby:
Eigenaardigheden: Ik ben linkshandig en rechtsvoetig maar speel rechtshandig bas en gitaar en linkshandig maar rechtsvoetig drums. Hierdoor is mijn linkerhand dominant en raakt de rechterhand wel eens de kluts kwijt als deze de hi hat moet blijven bedienen. Daarom oefen ik al mijn ritmes en breaks waar het kan zowel links- als rechtshandig. Ik hoop dat ik daardoor uiteindelijk relaxter kan drummen omdat het niet uitmaakt met welke hand ik bezig ben. Vooral de onafhankelijkheid tussen mijn rechtervoet en rechterhand wil nog wel eens het nodige gevloek veroorzaken.