Ook al was die optie er wel dan zou ik er nog op tegen zijn. Ook al benoem je nu niet om welk forumlid het gaat, na verloop van tijd komt dit toch naar voren zodra blijkt uit jouw posts dat je bepaalde posts niet hebt gelezen. Daarnaast verhoogt het ook de kans op redundantie, zeker als deze functie forum-breed kan worden gebruikt. Dat lijkt me niet bevorderlijk voor de kwaliteit van het forum. Laat staan de gezelligheid...
Lekker overheen lezen als iets je niet bevalt. Leden die echt te ver gaan, beledigen en wat al niet meer, worden toch gecorrigeerd. Daar zijn de moderators voor.
Vind sowieso dat het de laatste tijd een beetje ontbreekt aan fatsoenlijke omgangsvormen. Naar mijn mening draagt de karma-functie hieraan bij. Tenminste, de waarde van het kunnen geven van negatieve karma zie ik niet. Positieve karma's heb ik geen moeite mee, kan alleen maar sfeer verhogend werken. Als ik zie dat ergens een negatieve karma is uitgedeeld krijg ik al snel de neiging om deze te neutraliseren. Daarnaast valt me op dat nieuwe leden snel het slachtoffer worden van zo'n karma-war omdat het wel eens voorkomt dat ze een post in het verkeerde topic zetten, vergeten een foto of filmpje toe te voegen e.d. Het incrowd gehalte is hartstikke leuk maar moet niet ten koste gaan van instroom van nieuwe leden. Dat kan nogal vijandig overkomen. Gun hen even tijd om overzicht en gevoel te krijgen hoe wij hier 'te werk gaan'.
My two cents. Gaan we nu weer over drums lullen?