Simpel..ga een winkel in en koop de bekkens die het beste klinken bij de bekkenset die je hebt meegenomen..zo koop je bekkens zoals het heurt..
Lieve robert, op zich een goed advies, ware het niet dat A, ik misschien die ook wel zou willen vervangen op termijn en B; wat hoort... tsja. Dat is ook maar een "persoonlijke overtuiging". Misschien ben ik wel avontuurlijk ingesteld, iets wat voor mij "zo hoort".
Heb je ook op youtube wat onderzoek gedaan? Memphis Drumshop?
Pfff,als julllie eens wisten hoelang ik dit gedaan heb. Uren en uren. Die tijd had ik ook kunnen besteden aan rudiments. Verrotte ADHD ook... ("Schat, waar zijn mijn PILLEN?!
) Toch bedankt voor het meedenken
Sabian maakt mooie bekkens maar zijn wat minder makkelijk te vinden in nederland en daarom vaak ook duurder dan Zildjians.
Misschien is dat waarom ik uiteindelijk Sabian HH Dark crashes bij Thomann besteld heb? Ik hoor al een paar puristen denken: "besteld??" Ja. Besteld. Zonder ze in real life gehoord te hebben. Ik geloof namelijk niet meer zo in enorme klankverschillen van exemplaar tot exemplaar. Een fabrikant kan zich dat ook niet meer veroorloven. Hoogstens een klein beetje verschil in toonhoogte vanwege het scheren wat met de hand gebeurt. Volgens mij doen zelfs bekkenfabrikanten aan kwaliteitscontrole en toleranties. Voldoen ze niet, gaan ze terug. Bestel ik wat anders. Maar de kans ik klein dat ik ze houd. ik laat me namelijk graag verrassen.
In ieder geval bedankt voor de input. Als er nog mensen zijn die nieuwsgierig zijn naar wat ik er uiteindelijk van vind dan hoor ik dat graag. Dan post ik mijn ervaringen wel even zodra ik ze binnen heb.