jaja hallo beste drummertjuhs,,
Tuurlijk , de belangrijkste rudiments zijn a must ,maar zelfs Dave Weckl speelt hooguit de helft van alle bekende American Rudiments , want uiteindelijk zijn de meeste verderop in het boek combinaties van de belangrijkste eerste helft, sja bv : de single paradiddle ; rlrrlrll ,, is uiteindelijk een combi van de eerste rudiment de single stroke dus en van de tweede de double stroke and so on .
Uiteindelijk wat het belangrijkste volgens mij toch is in de muziek ,ook met drummen dus , hoe interpreteer je deze als fills,,,
Maar vooral vind ik het belangrijkste, je eigen muzikaliteit , ,, waar gaat de song over, mn eigen inbreng daarin , aanvoelen van bv ; wanneer hele song op hihat met snare of hele song hihat- rimclick en tijdens de solo naar ride -cimbel met snare klap erbij of juist niet , om een song een mooie opbouw en lading te geven ,,en vice versa ,enzov ,,,,maar dit zijn ongeschreven wetten zei mn eerste leraar altijd,, maar verder kan een leraar je hier niet veel van bijbrengen , dat heb je of niet , de een veel meer dan de ander ,geldt voor elk instrument ,is mijn bescheiden mening , al loop ik toch alweer bijna 25 jaar mee . Goede techniek ,prachtig , maar Muzikaliteit is nummero uno,toch?/
Drumzuh en groet
AaDDrum