Zoals de titel al zegt ben ik van plan een stave snare te maken uit wenge gecombineerd met padouk. voor ik hier aan begin heb ik nog enkele vraagjes die naar mijn gevoel toch niet onbelangrijk zijn:
- Ik ga de wenge en padouk zo tegen elkaar lijmen dat de binnenkant padouk wordt en de buitenkant wenge, welke lijm kan ik best gebruiken om deze houtsoorten te lijmen.
- Zijn er lijmsoorten die bijzonder nefast zijn voor de klank ? (vb, PU lijm omdat die schuimt? of iets dergelijks)
- Ik heb op youtube een filmpje gevonden van een wenge stave snare en daar lijkt mij de buitenkant niet gelakt, ik vermoed dat dit absoluut geen probleem is omdat ze bij gitaar necks ook soms wenge ongelakt gebruiken (dacht ik toch?)
Dat zijn de vragen waar ik me momenteel de kop over breek, mocht er nog iemand bedenkingen of waarschuwingen hebben, feel free!!
Nog even ter aanvulling; ik heb van paintpro al een deel van de hardware gekocht die ik ga gebruiken, het worden adams 8000 lugs (chrome en enkel), hij had ook nog een snare strainer en een airvent en dit pakketje is momenteel via de post onderweg naar België