Leuk topic! Heb ik meteen eens een reden gehad om alle foto's te doorzoeken naar drumstellen. Van mijn 1e drumstel heb ik helemaal niks meer. Geen foto's, geen merk. Het enige wat ik weet is dat het een of ander goedkoop chinees merk was uit de jaren 60 of 70 met een sparkle blue wrap. Ook dat deze 4-delig was. Je zult het maar moeten geloven, deze is helaas weggegooid door mijn moeder
Tegen de tijd dat ik 16 was heb ik alsnog een drumstel gekocht voor het massale bedrag van 150 gulden:
Een gele Pearl uit 1968/1969..:
Detail is dat de linker crash nog van mijn originele drumstel kwam. Deze heeft de tijd met de Pearl niet overleefd. De ride op deze foto heb ik nog wel (oude Paiste), maar niet meer in gebruik.
Natuurlijk heb ik daar op den duur wat nieuwere vellen op gelegd:
Omdat ik in 2004 toch steeds meer ging optreden en serieuzer werd, heb ik mijn spaargeld bij elkaar gelegd en een gloedjenieuwe Tama Rock Star gekocht bij de Feedback. Deze oorspronkelijk 5-delige set heb ik uiteindelijk uitgebreid tot een 8-delige set (8, 10, 12, 14 toms, 16 en 18 floor) wat er in de 6-delige setting zo uit zag:
Je ziet, ook de bekkens heb ik in geïnvesteerd door 2 heuse Staggs op te hangen. De Sabian splash, Masterworks Ride en de Sabian 14" Neil Peart heb ik nog steeds in gebruik
Het bleek alleen dat een 8-delige drumkit achter een 50s Rock 'n Roll band niet helemaal de juiste uitstraling gaf. Het zaakje verkocht en een Gretsch Catalina Club Rock in huis gehaald:
Op de foto is te zien dat ook de Staggs hebben plaatsgemaakt voor Sabians
.
Na lang sparen en veel overwegingen heb ik uiteindelijk in 2008 een Lignum laten maken door Gert:
Kort hierna heb ik de Gretsch verkocht. Ik heb ook nog even een Yamaha DTXplorer in huis gehad, maar dit was niet mijn ding. Ook heb ik een jaar lang een Yamaha Power-V gehad wat vooral heel veel opknapwerk nodig had. Uiteindelijk ook deze verkocht.
Mijn huidige setups zien er dan ook zo uit:
Dan heb ik daarnaast ook nog een Dimavery Cocktail set:
De Pearl uit foto 1 heb ik ook nog steeds in bezit. Als ik er ooit tijd voor heb, wil ik deze in originele staat herstellen.