Ik speel ook regelmatig op podia waar e.e.a. nog wel eens heen en weer wil bewegen. Sterker, heb zelden gehad dat een podium niet bewoog/op en neer ging. Vandaar dat ik wel zware hardware heb (tama roadpro/iron cobra, dw5000 stands, pearl 1000/2000). Gebruik echter vaak 3 main stands + hh-stand en hang de rest met multiklemmen op (tom hollers en bekkenarmen). Meestal laat ik die er ook aan zitten en klap ik alleen de poten in en mik ik de boel weer de auto in.
Mijn stands zijn per stuk dan ook behoorlijk zwaar maar het zijn er maar drie en heb ze binnen no time staan (kwestie van poten uitklappen). Omdat ik nogal vaak mijn spullen versleep (gemiddeld drie keer per week) heb ik geen zin iedere keer multiklem voor multiklem de boel in elkaar te zetten en draag ik liever een paar kilo's meer om minuten gepiel te voorkomen. Daarnaast heb ik te veel negatieve ervaringen met te lichte hardware (gebroken stands & multiklemmen/tegen het punt van omvallen/veel verschuiven).Misschien is het pech, misschien niet de juiste keuzes gemaakt (ongetwijfeld) maar het laatste wat ik wil is hardware malfunction tijdens optredens.
Ik weet niet welke afstanden jullie afleggen maar ik loop hooguit 50 meter met mijn spullen (als ik mijn auto niet voor mijn huis kan parkeren). Een paar kilo meer of minder maakt me echt niet uit. Dan ga ik liever voor safe tijdens de 'risicowedstrijden' en heb het geld niet, maar vind het ook overbodig, om lichtere stands bij te halen puur vanwege de gewichtsbesparing. Ik moet ook wel zeggen dat mijn bandleden, eigenlijk bij alle bands, niet de beroerdste zijn wat betreft helpen dragen.