Voor mijn nieuwe kit ga ik ook nieuwe bekkenstands bestellen. De Tama Roadpro hardware die ik nu heb is me veel te zwaar.
Het maximale wat ik er aan één stand zal komen te hangen is een lichte ride met een 13" tom. Uiteraard moet dit wel stabiel staan, maar daar is geen zware dubbel-braced hardware voor nodig. En ook voor het uiterlijk wil ik single-braced, dubbel-braced staat veel te lomp bij een klein setje.
Hopelijk wordt er in de toekomst wel weer mee gesleept (dat betekent dat er weer wordt opgetreden
), maar er wordt niet mee gegooid ofzo.
Ik zit te twijfelen uit 3 stands:
Sonor CS171 De goedkoopste van Sonor. Sonor zegt zelf dat het lichtgewicht is voor de beginner, of voor wie niet zoveel wilt sjouwen. Ik kan alleen niet zien of de vleugelmoeren direct op de buizen draaien?
Yamaha CS-650A Iets duurder en ik twijfel of dit veel verschil maakt met de Sonor.
Gibraltar Flatbase Nog iets duurder, staat wel heel mooi, maar lastiger positioneren op een kleine ruimte omdat de voetbasis niet kleiner kan worden gemaakt. Wellicht wel degelijker uitgevoerd dan de Sonor en Yamaha?
Kan iemand iets zinnigs vertellen over deze stands?