iKdrum...drumles op je iPad

Gestart door Robert-Jan, aug 31, 2012, 10:54

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Robert-Jan

De afgelopen maanden mededrumforummer hebben Erik en ik keihard gewerkt aan een nieuw project.
Het project is oorspronkelijk begonnen als afstudeer project voor Erik en is nu klaar om aan de wereld te laten zien  *O*

iKdrum is een volledige drumcursus voor beginners. Daar waar de bekende drumboeken ophouden gaat 'iKdrum' een stap verder. Zo'n beetje alles over drummen komt aan bod; stokhouding, stemmen van je trommels, geschiedenis van het drumstel, noem het maar op en het komt voorbij in 'iKdrum'. Maar naast al die info gaat het natuurlijk om leren drummen! Per hoofdstuk krijg je uitgebreide video- en audiofragmenten. Ieder drumritme en elke drumfill die uitgeschreven staat, wordt ondersteund met een audiofragment. Iedere play-along (!) wordt voorgespeeld en daarna krijg je de ruimte om zelf mee te spelen met de drumless track!! Je volgt deze cursus dus achter je drumstel..ipad mee, hoofdtelefoon op en daar ga je. 'iKdrum' is verkrijgbaar in de iBookstore. (vooralsnog alleen met de ipad2 en new ipad)


www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Geischa

Congratzz Robert-Jan!! Mooi werk!

Robert-Jan

Thanks!

Laat ik niet vergeten om een hele dikke pluim aan Erik te geven! *O*
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Animal baars

Tof spul! Gefeliciteerd. Leuk afstudeerproject ook. Is weer eens wat anders dan een suf marktonderzoek en een presentatie vol grafieken.

Erik

Exact mijn gedachte. Doordat ik mijn hobbie met mijn studie heb gecombineerd kon ik er met passie aan werken, waardoor het eindresultaat prachtig is geworden. *O*
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Anserini

Sweet! Drumles 2.0, zat er natuurlijk aan te komen met nieuwe mogelijkheden, mooi als je de eerste hierin kunt zijn!
Zit er of komt er ook een interactieve kant aan?

Erik

Het is interactief. Er zitten meerdere playalongs in, waarmee het mogelijk wordt voor de cursist om zelf liedjes mee te drummen.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Anserini

Ik bedoel meer of je ook als student filmpjes of contact kunt gaan maken met bijvoorbeeld RJ als je problemen hebt e.d. Misschien is mijn definitie van interactief niet helemaal goed... :P
Al lijkt me dat op een gegeven moment niet meer werkbaar voor RJ...  :X

Erik

Nee dat zit er niet in. Exact om de reden die je net gaf.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Murgen

Erg leuk, gasten! Ik heb hem net gekocht en laat weten hoe het voor mij werkt. :)
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Robert-Jan

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Murgen


*O*


Doet wel lang over het downloaden .... ;)
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Robert-Jan

Ja..groot boek veel audio en video..en dus lesstof.. *D
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Murgen


Ja..groot boek veel audio en video..en dus lesstof.. *D


Ik was even weg, hij is binnen. Ziet er goed uit. Fijn dat de andere iPad hem ook al heeft (ik heb een 2 voor de vrije tijd en een 3 voor mijn werk, en ja, ik heb een bedrijf en ja, dat is handig en ja, die 2 viel kapot en daarom kocht ik een 3 en ja, de 2 is daarna gerepareerd en ja, het is asociaal decadent).

Leuk Robert-Jan, ik ben (gelukkig) een stuk verder dan een beginner maar de opzet en uitleg is fantastisch. Had ik in 2003 graag willen hebben :)
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Erik

Bedankt voor dat prachtige compliment. Vertel het gerust verder aan vrienden en familie of zet een review op de ibookstore. Ik (en RJ vast ook) zou het erg op prijs stellen. Tnx!
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

hunghobbit

Wat is dit een ontzettend gaaf initiatief! Ik zal broerlief en zijn iPad eens even lief aankijken.
Top!
Two sticks to rule them all

Jenslathouwers

ik kan hem precies niet vinden ...  -O-
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Murgen


Bedankt voor dat prachtige compliment. Vertel het gerust verder aan vrienden en familie of zet een review op de ibookstore. Ik (en RJ vast ook) zou het erg op prijs stellen. Tnx!


Hoi Erik. Excuses, jij ook natuurlijk een groot compliment. Dat moet goed voelen, je app op de app-store zien staan. De kwaliteit is goed, de layout, opzet en uitleg erg goed. De enige muzikale app die ik ken en dit benaderd is 50 Blues-licks for guitar. Zoals ik al zei, het beantwoord heel veel vragen die een beginnend drummer heeft en de basis is altijd goed om weer terug te zien. Multi-mediaal een succesje!

Jammer dat Robert-Jan het niet op een 2-box heeft opgenomen, dan was het af geweest.   :+ *rent snel weg*.
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Robert-Jan


ik kan hem precies niet vinden ...  -O-


Hoi Jens,
Hij staat in de ibookstore (dus niet de appstore) daar kan je zoeken op ikdrum of als je drumles intypt komt hij ook naar boven.
Als je nu op je ipad zit dan kan je hier klikken http://itunes.apple.com/nl/book/ikdrum/id557221859?mt=11&ls=1

@murgen

Ja 2003..dat waren andere tijden..wat een verschil he met de techniek.
Dank je wel voor je complimenten. Het is inderdaad een beginners boek, hoewel er met de trommelstukken en het slotlied best nog wel wat uitdagingen kunnen liggen voor sommigen denk ik.

Laat je hem even aan Johan zien? Ik ben wel benieuwd wat hij er van vindt.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

paQ

HahahA :D

animal


HahahA :D

:?

Mooi afstudeer project Erik, gefeliciteerd.
En wat RJ zegt, wat een verschil met vroegah..., ik heb hier nog wel wat wazige videobanden liggen, ooit voor veel geld gekocht. Nu is het wachten op RJ als hologram ......... *O*

Murgen


:?

Mooi afstudeer project Erik, gefeliciteerd.
En wat RJ zegt, wat een verschil met vroegah..., ik heb hier nog wel wat wazige videobanden liggen, ooit voor veel geld gekocht. Nu is het wachten op RJ als hologram ......... *O*


Mijn 2-box floor heeft een ingebouwde holografische projector. Johan Boere geeft mij virtueel thuis les!
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Stokmans

Wel verdorie, stond op facebook ineens bij de advertenties. Zag ineens iets bekends voorbij komen ;)

Hammar

En de Android versie?

Robert-Jan

Ja dat is een volgende stap..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Omhoog