Vandaag naar Henk (van de stalen Champion) geweest om de tomhouder te ruilen!
Hij had er een van een nieuwe serie Swinger, dus niet Champion. Dat kan absoluut niet op zo'n zeldzame set, dus had ik het voorstel gedaan om deze te ruilen, want ik had er toch 2. Ook om deze te brengen (auto van de zaak), maar dit was natuurlijk ook het perfecte "excuus" om die set te kunnen zien en horen, maar ook om de rest een keer in het echt te kunnen zien (ik ken 'm van het Sonor forum).
Eerst een rondleiding gehad in zijn mini museum
Zo'n 25 tal teardrop kits van de jaren 50 en 60. Enkele Swingers (eerste serie), een Designer, een Delite en een Signature (met 18" BD). Heel veel sonor hardware en ongelooflijk veel snares. Van zeldzaam tot super zeldzaam.
Het was een eer om zijn verzameling Sonor spullen te zien. Ik heb werkelijk m'n ogen uitgekeken en er was gewoon teveel om op te noemen. Je kon het zo gek niet bedenken of het was er wel (wel allemaal origineel Sonor vintage van oud tot heeeeeel oud)
Echt top om deze set in levende lijve te kunnen horen en zien. In 1 woord geweldige kit. Mooie sound, niet blikkerig maar een volle sound. Die kick is echt een monster met een Aquarian Super Kick 2 (zonder demping!!!).
Uiteraard ook foto's (niet van mij, maar van Henk zelf). De snare is niet origineel, maar zelf gemaakt van hout (met alu wrap). Klinkt niet onverdienstelijk.
Foto's: