Ik ben op zoek naar bladmuziek voor : 'Funky Jam' van Maceo Parker. Indien iemand kan helpen, let me know.
Link naar de muziek via http://www.youtube.com/watch?v=vEPhu3LstHY . Midi-file niet gevonden.
Echt een stuk heftig funky drumwerk. Gaaf! Werd dermate nieuwsgierig na een paar keer luisteren dat ik het maar ga uitzoeken. En de drummer is Bill Stewart? Maar wat ik nooit doe is een stuk noot voor noot uitschrijven, maar wel de leuke dingen eruit halen en jatten ....
De structuur van het nummer heb ik al uitgezocht Met herhalingstekening, coda's en Al Signo geneuzel kan je het korter opschrijven .... Het hele nummer is volgens mij gewoon in 4/4.
- A (Intro 8 maten) (niet / minder, snare wordt gespeeld op de beat, interessant).
- Break 4 maten naar het echte funkgedeelte met de beat-displacements is
- B (16 maten) funk (één keer uitzoeken, wordt daarna herhaald, zie hieronder een korte beschrijving met wat ik denk wat er gebeurt ...)
- A / 8 maten
- B funk gedeelte (16 maten)
- D Tenor Sax bridge (tricky 5 maten (1 * 3 + 2 maten!!; laatste maat accent bassdrum & hh op laatste 16e v. 4e tel, snare dan op 1)
- B funkgedeelte (16 maten)
- C (8 maten, groove als B (met enkele breaks / variaties)
- Bass solo ( 8 maten) => groove als B)
- D bridge sax (5 maten)
- B (16 maten)
- C (8 maten)
- B (16 maten), wordt herhaald en na 4 maten is de fade out.
Wat volgens mij de essentie van het ritme onder B is, snare op 3-ne (after beat) en de 4-te (een 16e na de 4). Ik moet het hele nummer nog even met koptelefoon op luisteren maar de bassdrum zit niet op de 1, maar wordt altijd gepeeld op de laatste 16e van tel 1 met een open hihat, de hihat dicht op tel 2. En om het simpel te houden zou ik 16-en spelen op de hihat (rlrl...) en daarna zelf varieren. Een met de hand uitgeschreven versie volgt ...
grt René