Hey iedereen,
Ik ben zelf ook op zoek naar een elektrisch drumstel, dus ik dacht ik post het even hier. Ik heb een redelijk klein budget (max 900 euro), maar ben dan ook niet op zoek naar een zeer uitgebreide e-drum. Ik zoek een elektrisch drumstel omdat ik op kamers in Utrecht zit; ik heb bij mijn ouders wel een akoestische kit staan, maar ik wil ook als ik daar niet ben gewoon kunnen drummen. Het liefst heb ik dus een redelijk simpel en niet al te dure e-kit, maar wel eentje die een paar jaartjes meegaat.
Eerst wilde ik de Alesis DM10 Studio omdat deze behoorlijk uitgebreid leek en niet zo duur was. Over Alesis heb ik echter niet zulke goede verhalen gehoord, dus ik besloot het maar te houden bij Roland of Yamaha. Omdat deze nieuw nogal duur zijn, ging ik op zoek naar een 2ehands. Ik heb bijvoorbeeld verschillende Roland TD3's gezien, en heb ook een 2ehands exemplaar van marktplaats kunnen uitproberen. Nu komt het grote probleem: ik heb behoorlijk weinig verstand van e-kits. Ik merkte een paar dingetjes bij die TD3 die ik uitgeprobeerd heb: ik kreeg het niet voor elkaar om consistent 2 verschillende geluiden uit de ride te krijgen (bell en gewoon) en de hihat leek af en toe weg te vallen. Kan dit laatste ook aan de koptelefoonaansluiting liggen? En dat probleem met die ride, kan dat gewoon liggen aan de sensiviteit of is dat gewoon versleten?
TL;DR: Ik ben op zoek naar een 2ehands e-kit (max budget 900 euro). Ik heb alleen niet veel verstand van slijtage aan deze kits, en vind het ook moeilijk om te bepalen of iets versleten is of of de sensiviteit gewoon niet goed staat. Wie helpt mij?