Een te korte tom in de mix is echt irritant om naar te luisteren, maar nog tenenkromender is een slecht gestemde kit.
Ik vind het echt oke dat tech gates gebruiken om het beheersbaar te houden, maar heel veel techs schieten door en houden op het eind van de mix een natte krant over op mijn mooie toms
Ik heb voor jaren terug bij een festival Lenny Kravitz gezien de die tech had ook helemaal geen gate's op de toms alles los en alles behoorlijk stevig en open, volle sustain.... ( vond ik ook niet helemaal mooi )
Toms lekker laten klinken is voor drummer en tech een uitdaging en een strijd punt. Dat daar wrijving is is wel duidelijk...
Laatst bij een optreden kreeg ik van de tech een compliment dat hij ook z'n gate's had willen gebruiken maar na horen van de kit ze niet had gebruikt.....
Lekker stemmen en echt luisteren is meer dan de helft van het werk.
Ik kan me dan ook niet voorstellen dat je als drummer een kit ala natte doos tof vind klinken.....
Tenzij je een kit hebt die niet tof te krijgen is en je standaard tape en oude vellen hebt, en je met je vaste tech hebt afgesproken dat hij jou werk mag doen met gates, compressie, en galm