De 2Box had een omstreden start, ook op het oude forum. Omdat de makers van het oude DDrum erachter zitten waren de verwachtingen hoog en het 'me too' gevoel erg sterk. De eerste uitvoering viel tegen, software, hihat, rack ... het was het net niet. Maar iedereen was het wel eens over de potentie. Qua kits en geluid maakt de 2Box een grote stap.
Nu is er de MKII. Binnenkort ga ik hem proberen. Mijn drumleraar heeft er eentje thuis en heeft er zijn TD20 voor ingeruild. Het enige echte manco dat over is gebleven is de hihat. Ben dus erg nieuwsgierig. Ik mijn ervaringen hier gaan posten.
Hier alvast een demo van de MKII.
http://youtu.be/fLT-WjTHq3oSpecificaties:
- module: 10 dubbel-functie trigger ingangen (max 15 onafhankelijke trigger kanalen), 2 audio line ingangen, 6 audio line uitgangen plus hoofdtelefoonuitgang (8 in totaal ), USB aansluiting, MIDI in- en uitgang en 17 x 4 + 20 x 4 karakter LCD
- modulebediening: 10 kanaal knoppen, 8 systeem knoppen, 3 draaiknoppen, 1 volume knop,
- pads: 8 tot 14 inch voorzien van gaasvellen, standaard vellen of speciaal ontworpen DrumIt rubberen vellen. Voorzien van onafhankelijke trigger op de rand.
- multi-zone bekkens: chokeable drie zones, beker, boog en rand, gemount als traditionele bekkens
- hi-hat: speciale hi-hat controller gemonteerd op traditionele hi-hat stand met pedaal
- drumkits: 100 compleet aan te passen kits
- geluiden: opgenomen in multikanaal multi-layer modus, gemixt naar DrumIt stereo geluiden, alternatieve geluiden kunnen gebruikt worden van WAV, AIFF en REX bestanden.
- stand: rack stand systeem , beugels zijn compatibel met verschillende andere systemen
- pedalen: hi-hat en basdrum.
- editor: PC / Mac software om drumkits te bewerken op een computer
- geheugen: 4 GB Flash memory
- stroomvoorziening: extern via adapter