Factory reset heb ik gedaan, maar dat helpt niet. Ik heb eens op internet rond gegoogeld en ik krijg de indruk dat er met de fd8 behoorlijk wat problemen mee zijn. Doormeten kan ik zelf ook wel dat is geen punt ik vind alleen jammer dat je zon dure set koopt en dat je dan met zon pendaal ellende krijgt dit vind ik toch een behoorlijk min punt van roland. Ik ga er ook niet zelf aan prullen, deze set heb ik nu 5 jaar en ik speel behoorlijk veel dus het zal toch wel slijtage zijn ga dus toch maar een andere kopen. Bedankt voor jullie reacties
Dag Rob,
als er met de fd-8 wat mis gaat, dan is dit in de meeste gevallen te wijten aan het feit dat er niet meer genoeg vet aanwezig is in het pedaal. Wanneer dit het geval is, dan drukt de rubberen hamer niet ver genoeg op de eigenlijke pressure-sensor. Dit resulteert dan in geen of een zeer zacht chick-volume. Het toevoegen van wat vet (bv. vaseline) is in veel gevallen de oplossing.
Handeling: als je het pedaal openmaakt dan zie je een metalen plaatje dat op de bovenkant van de zwarte rubberen hamer drukt. Het is hier dat je vet moet toevoegen. Dus op het raakpunt van het metalen plaatje (onderkant) en de rubberen hamer (bovenkant). Dit lost in de meeste gevallen het probleem op. Dit kan trouwens ook voorkomen bij de hd-1 vermits deze voor beide pedalen hetzelfde werkingsprincipe gebruikt. Check op dat moment ook even na of de rubberen hamer nog soepel is. Is deze eerder hard, dan moet hij vervangen worden.
Hopelijk lost dit je probleem op. Niets sluit uit dat de oorzaak nog elders kan liggen maar het 'vet' is de grootste kanshebber.
mvg,