tama rhythm tech is toch vrij standaard? zelf heb ik ook een tijd gezocht, ik was vooral op zoek naar een programmeer functie om tijdens een set niet te hoeven klooien met tempi. maar ik ga het toch zeggen , ik vond de investering toch te groot en doe het nu meestal met m'n iphone en een koptelefoon...
Kijk is, het nieuwe clippie van mijn bandje. Ik zit er zelf niet in, maar je hoort me wel!
Edit: nou moe, het lukt me voor geen meter dat filmpje in te sluiten. je moest toch gewoon op die youtube button klikken en daartussen t linkje zetten?
Hey Klaaske. Beetje moeilijk is het wel. Ik snap heel goed dat jouw buren het drummen vervelend vinden, en woonhuizen zijn er ook niet voor gemaakt om professioneel lawaai te maken. Echter snap ik ook dat jij wilt drummen thuis. Het is misschien vervelend, maar ik denk dat overleg met de buren de enige manier is om thuis te kunnen spelen.
Anders zit er niets anders op dan elders te spelen zoals als Paq en Hammar ook al zeiden.
Ik heb de HS740A van Yamaha. Eigenlijk vooral uitgezocht omdat een van de lichtste was tijdens mijn bezoek aan Drumland. Hij speelt licht en soepel, heeft instelbare veerspanning en verstelbare poten. Het enige puntje dat ik aan te merken heb op het ding is dat ik de anker mogelijkheden wat beperkt vind. Soms wil hij op een te gladde vloer wel eens weglopen. Maar dat is dan ook alles.
Het Soultone endorsement steekt anders in elkaar dan het endorsement van andere bedrijven. Dat heeft alles te maken met de ontstaansgeschiedenis van het bedrijf en de ervaringen van eigenaar Iki Levy. Toen hij nog een onbekende, beginnende drummer was moest hij in de winkel altijd de volle mep betalen voor zijn bekkens. Later, toen hij eenmaal een grote internationale naam was en geld te over had, werden hem door de grote merken alle bekkens gratis toegeschoven. Toen hij zijn eigen merk begon wilde hij dat graag anders doen. Hij wilde het juist ook voor drumstudenten en andere beginnende drummers mogelijk maken voor weinig geld goede bekkens te kunnen kopen.
Het punt is volgens mij juist dat via de endorsementdeal ook gewoon het volle pond betaald wordt. Zie het rekenvoorbeeld van Robert-Jan. De prijzen zijn relatief hoog en na de endorser korting blijft er een meer marktconforme prijs over. Dus in my humble opinion slaagt Iki Levy toch niet helemaal in zijn loffelijke streven. De prijzen van de bekkens verschillen niet veel van andere merken.
Ik zou er nooit aan begonnen zijn als ik niet zou denken dat Soultone een fantastisch merk is met een goede service (voor en na) en fantastisch klinkende bekkens. Meer informatie kun je vinden op mijn site, www.soultonecymbals.nl, of de Amerikaanse site www.soultonecymbals.com. Daarnaast heeft Soultone een zeer uitgebreid YouTube-kanaal met een 250 filmpjes van drummers uit Amerika en daarbuiten die met hun eigen setup demo's spelen. Je kunt ze vinden op www.youtube.com/soultonecymbal01.
Niemand beweert hier toch dat het kwalitatief slechte bekkens zijn? Het zullen vast prima, met zorg gefabriceerde, bekkens zijn.
Ik kwam ook een used Sabian HH 20" Classic ride tegen, voor iets meer dan honderd euro. Zou dit een goede deal zijn, en verbetering tov B8 of valt dit mee? En zouden jullie dan een verzending aanraden?
Die HH serie van Sabian is volgens mij best wel okee. Handhammered, al zegt dat ook niet zo veel. Of 100 euro een goede deal is weet ik niet. Die HH serie is er volgens mij uitgehaald, maar de Sabian cracks moeten maar even het licht over laten schijnen over de prijs. Zo maar laten opsturen in ieder geval nooit doen.
Stickmarks is toch niet zo'n probleem? En showmodel is in het geval van bekkens wel een beetje relatief. Ze zijn toch bijna altijd al een keer getest? Helemaal fonkelnieuw zullen ze nooit zijn. Met die butsen zou ik wel iets voorzichtiger zijn. Bij mijn 14" Masterwork crash zaten er ook zulke plekjes op. Na verloop van tijd ontstond er vanuit de buts een scheur met de groef mee. Piet Klaassen deed niet moeilijk over garantie, maar in mijn geval was het wel een zwakker plekje in het bekken.
Ja een tas is zwaar op je rug en het is een zweterig tripje, maar het gaat. Een koffer is onmogelijk. Daarnaast smijt ik ook alles in dat ding, laptop, trui, lunch, alles past erin
Ik had eerst een koffer, maar daar ben ik van genezen. Een koffer is top als je met de auto gaat, maar anders is het vreselijk. Het is zwaar en onhandelbaar. Ik heb nu stevige tas, die ook als rugzak kan. Kan ik weer met de fiets naar oefenruimte/optredens.
Heb toevallig gedurende de afgelopen weken een historisch documentaire filmpje gemaakt, ook helemaal gefilmd met een canon 550D fotocamera. Als ik het goed begrepen heb doen de meeste canon fotocamera's hetzelfde wat betreft film en maken de lenzen het verschil
Hangt er wel heel erg vanaf hoe commercieel het allemaal is en hoeveel bands er spelen. Als het een enorm podium is met dito geluidsinstallatie dan zou ik het onderste uit te kan halen. Maar als het kleinschalig is en het allemaal al moeilijk is de boel van de grond te krijgen zou ik niet te moeilijk doen. Ik ga er vanuit dat het de laatste is, anders zouden ze denk ik niet bij jou aankloppen voor de drumkit voor alle bands. Ik ben er meestal niet de moeilijkste in: als iedereen maar eigen bekkens en snaredrum meeneemt maakt het mij allemaal niet zo veel uit. Enige irritante is dan wel dat je er de hele dag moet zijn, jij moet opbouwen en afbreken. Dat dan weer wel....
Maar het gaat er dus even om wat de insteek van het festival is.
je moet het natuurlijk wel een beetje realistisch aanpakken, zomaar coole band aanschrijven als je zelf in een beginnend stadium zit werkt natuurlijk niet. Probeer op bandavonden te spelen en dan indruk te maken. Op die manier ben ik voor voorprogramma's van grotere bandjes gevraagd. En probeer je netwerk aan te spreken, mond tot mond reclame werkt toch het beste....
Ik denk dat het heel tricky wordt om die ringen aan elkaar de krijgen. Het hout van de twee verschillende kicks zal gewerkt hebben en is natuurlijk niet mooi rond. Ik zou niet weten hoe je de boel dan netjes aan elkaar moet krijgen... Als het lukt is dan wel weer echt heel tof
Een diepere bassdrum spreekt wat later aan(het gevoeligere bassdrumwerk is niet erg aan te raden op een diepere bassdrum), 't is meer werken en minder veelzijdig als een wat minder diepe. Maar je krijg daar wel meer body en een voller geluid voor terug.
wat k bedoelde te zeggen is dat ik algemene uitspraken over diepte een beetje moeilijk vind en dat het volgens mij niet zo zwart wit is als meer van het een en minder van het andere. wat mij vooral opvalt is het spelgevoel.
ik heb zelf een 20 bij 20 ludwig centennial kick, en een (ik geloof?) 16 diepe mapex. De klank maakt mijn inziens niet heel veel uit, maar het is vooral het spelgevoel. qua klank kan je heel veel doen wat betreft stemming en velkeuze, maar de diepe kick speelt totaal anders. het is moeilijk te beschrijven (responsiviteit is het eerste wat me te binnen schiet, maar is ook niet echt het juiste woord ervoor), en ik denk dat je het moet proberen. de diepe bassdrum is wel een kanon en klinkt wel altijd gewoon goed...
Ik zit erg te dubben tussen twee mooie tweedehands sets.. De ene is een Odery Custom Imbuia Fade met woodhoops (staat ook in V&A) en de andere is een Oak Custom met een vette sparkle. Ik heb pas bij Rotterdam Drumdepartment op een Oak Custom gespeeld en werd weggeblazen door de hoeveelheid toon in de ketels (en dan waren ze niet optimaal gestemd volgens Gijs). De Odery heb ik nog nooit gehoord maar ik hoor er mooie verhalen over.
Qua opstelling verschillen ze alleen nogal. De Odery is 5 delig (22, 10, 12, 14, 14sd), de Oak Custom is 6 delig (22, 10, 12, 14fl, 16fl, 14sd) en daarmee precies wat ik wil. Ik heb nu vaak dat ik een 16" floor zou willen hebben bij m'n set en om dat erbij te kopen is bij Odery een dure grap. Verder ontlopen ze elkaar niet heel veel w.b.t. de prijs.
Qua looks verder wint de Odery het ruim. In de fade meegekleurede woodhoops, matte finish en bronzen beslag is gewoon dead sexy. Maar de opstelling van de Oak Custom en het feit dat ik daarmee een minder unieke set (dus makkelijker vervangende onderdelen of extra drums) en meer gewilde set (bij eventuele verkoop) heb laten mij twijfelen.
Nu komt de keuze denk ik puur aan op klank dus wat is wat dat betreft de meest overtuigende set? Dus wie heeft een antwoord op dit vage verhaal
geef elke kit een kant en gooi een muntje op. op het moment dat het valt weet je zelf namelijk al welke kant je liever hebt ....
mkay, zou eigenlijk niet weten wat handiger is. ik had een smooth genomen omdat ik dacht dat dat beter zou houden, op een coated leek het me dat het een brozer laagje zou worden door alle hobbeltjes. je zou ook kunnen beredeneren dat coated ruwer is en dat het daardoor beter hecht. ergo: ik heb geen idee of het iets uitmaakt, dus ik zou inderdaad doen wat je mooier vindt.
Ik heb een frontvel met een bandlogo erop, heeft een maatje van me met een kwastje geschilderd. Er is nog nooit iets gaan bladderen. Het is gedaan met normale acrylverf.... Trouwens, gewoon een smooth ambassador.