Welke vellen gebruik jij op je kit?

Gestart door Nickvm, sep 15, 2011, 19:26

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Kevin_Argument

Ik heb ook ooit een emperor X op mijn snare gehad, doe ik nooit meer. Echt zonde, zeker als je een goede snare hebt.

Nu wissel ik wat af tussen vintage ambassador en controlled sound vellen, vind ik beide wel leuke vellen.

musiqman

#276
mei 20, 2014, 07:51 Last Edit: mei 20, 2014, 17:54 by musiqman
Ik heb op de 14x6,5 Stainless Steel snare een Remo CS.   Op de 14x6,5 Bamboo deen Vintage A. Wel veel meer overtonen maar deze kan dat hebben.
Op de 14x5,5 Manu en 14x3 Ludwig heb ik standaard coated ambasssadors zitten en op mn 10x5,5 custom snare een clear emperor voor meer pop.

Tom_Heijnen


Een Emperor X is ook best wel een flink dik vel. Probeer eens een vintage ambassador voor de grap. Zijn net iets minder fel dan de normale ambassadors, maar wel het zelfde open geluid.


Ja, ga daar in de toekomst eens mee experimenteren. Ook de suggestie van Joris zal ik meenemen. Ik heb ook een Emperor X op mijn Eric Singer sig liggen, en daar klinkt ie op zich wel lekker. Maar goed, dat is ook niet echt een "warme" snare, maar meer een knal-apparaat...

Joris

Een normale ambassador blijft toch mijn favoriete snarevel, altijd goed.

Panda-Beer

Mijn favoriet op snare is de Ambassador of de Controlled Sound van Remo. (Het enigste wat ik jammer vind is dat de coating van de remo's BIJ MIJ er (veel)sneller af gaat dan bij een Evans

Op m'n Sakae (Bubinga) heb ik een Evans HD Dry, lekker hoog stemmen en je hebt een leuke hiphop snare :D
Lignum // DW // Sonor
Lignum Custom Sycamore Maple + Lignum Mahonique snare

Rick

Voor mij hangt het een beetje van de snare af. Op een metalen Ludwig heb ik altijd een normale coated ambassador, terwijl ik op bijvoorbeeld een Brady eigenlijk altijd weer terug kom op de Remo Controlled Sound. Het is net wat werkt per trommel en wat voor geluid je zoekt.

groovemaker

Ben net weer terug gegaan van EMAD naar Powerstroke 3 op mijn masters premium kit.

Op toms liggen nu Coated Ambassadors (in plaats van de pinstripes die ik altijd had).

Op mijn 10" tom is dit geweldig, op mijn 14 x 12 Floor is het echt drama.
Totaaaal geen laag uit te krijgen. Blijft klinken als een jazz trom.
Wat kan ik hier aan doen qua stemming en in hoeverre speelt de ruimte hier een rol ?

Thx voor de tips!
If it's too Loud you're too old!

musiqman

Ik lees steeds vaker dat drummers een vel per tom uitzoeken. Eigenlijk niet gek want een 10x8 heeft hele andere aspecten dan een 16x16 of zelfs een 12x9.

Ik deed dit voornamelijk alleen bij een 8'' tom, maar ik ga toch eens experimenteren als de tijd daar is.

Mischien ook iets voor jou?

Hoefnix

Of net als de drummer van Kapok! gewoon de best klinkende trommels combineren ;) het hoeft niet van één merk te zijn :D

Rick

Het hangt natuurlijk ook een beetje van de ketel af. Uit mijn Brady 14" floor haal ik meer laag dan uit de Genista 14" floor. Hoewel die Genista ook echt te gek klinkt, maar anders. Zelf krijg ik toch de meeste laag uit een ketel met een vrij los dik vel. Ik ben een groot liefhebber van Clear Vintage Emperors, hoewel ik die nooit op een 8" tom zou zetten, daar kun je beter een ambassador voor pakken. Eventueel kun je nog wat hoge overtonen dempen met een moongelletje, maar dat vind ik altijd een soort laatste redmiddel voor wanneer je er met stemmen echt niet uit komt of de tijd er niet voor hebt.

ALF

Vroeger Remo gebruikt. Nu over op Evans:

Kick front
EMAD reso met michole

Kick Batter
EMAD 2 (met dikke ring)

Toms reso
Evans G1 clear

Toms batter
Evans G2 coated

Snare batter
Evans Power Center Reverse Dot

Snare reso
Evans Hazy 300 reso

De power center op de snare is echt lekker. Op de toms wil ik nog eens andere uitproberen zoals EC2 frosted of G1 coated.

Star

Jarenlang een coated CS op mijn snares gehad, nu alweer enige tijd een coated Ambassador.
Dixon drums & hardware.

baszuidwijk

Een Fiberskin Ambassador op mijn snare (Evans Hazy 300 resonantie) en een Pinstripe op mijn 15" kick met een merkloos zwart resonantievel aan de voorkant. En dat zijn dan meteen ook alle ketels van mijn akoestische kit 8)

Drum@ict

Op m'n jazzkit Fyberskins op de toms, op m'n rockkit clear Emperors. Bassdrums op beide een PS en de snares allebei coated Ambassadors.

Jip


Op m'n jazzkit Fyberskins op de toms, op m'n rockkit clear Emperors. Bassdrums op beide een PS en de snares allebei coated Ambassadors.


Welke Fyberskins gebruik je, als ik vragen mag? FA of FD? En wat zijn je ervaringen?

Drum@ict

Je mag alles vragen!

Ik gebruik FA, heb deze knetterhoog gestemd en bevallen mij uitstekend! Vooral bij het spelen met brushes merk ik dat het net iets soepeler gaat dan bij bijv. een nieuwe coated ambassador.

Jip

Dat is mooi om te horen. Ik heb eens een FA op m'n 16" floor gehad, goed te doen, maar ik vroeg me af of dit op kleinere toms niet te veel van het goede is. (Jeff Hamilton gebruikt volgens mij FD's).

Joris

Ik sla letterlijk nooit door vellen heen, maar deze was ineens vanuit het niet helemaal doormidden. Vel was ongeveer een jaar oud.



Harre

Toeval of ligt het aan de Black Panther vellen, als dat al andere zijn? Ik heb standaard een coated Ambassador op de snares (met uitzondering van m'n stalen free float, want daar ligt een Renaissance Powerstroke 3 op) en ik ging ook door het standaard vel van m'n Black Panther heen terwijl me dat anders eigenlijk nooit gebeurt  :?
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Mart098

Als ik google op 'Black Panther drum head', zie ik bar weinig info.
Zullen wel nooit goede vellen geweest zijn... ;)
Stagg - Sabian - Meinl - Remo - Vic Firth

Joris

Het is gewoon een US Remo Ambassador, kan me niet voorstellen dat deze van mindere kwaliteit is dan normale Remo's die je in de winkel koopt.

Als het zo'n goedkopie was geweest had ik het verschil ook wel opgemerkt.

Harre

Als ik google op 'Black Panther drum head', zie ik bar weinig info.
Zullen wel nooit goede vellen geweest zijn... ;)
Nog sterker: dat zijn nooit vellen geweest :)
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Joris

Ik heb nu Remo Black suede emperors op toms, echt een aanrader. Lijkt qua sound bijna tussen clear en coated in ofzo, ik heb ook ineens geen moongel meer nodig.

Binnenkort ook maar eens een Black suede Ambassador op snare proberen, kijken of dat wat is.

 *O*

MatiZ

Gebruik sinds kort een Evans Powercenter Reversed dot op mijn snare.... ik moet zeggen dat ie me niet tegen valt! Goede respons en lekker fel!

Op mijn toms Evans EC2 clear over G1 clear, ook een fijne combinatie :)
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

Walter RS

#299
aug 22, 2016, 12:01 Last Edit: aug 22, 2016, 12:05 by Walter RS
Ik heb nu Remo Black suede emperors op toms, echt een aanrader. Lijkt qua sound bijna tussen clear en coated in ofzo, ik heb ook ineens geen moongel meer nodig.

Binnenkort ook maar eens een Black suede Ambassador op snare proberen, kijken of dat wat is.

 *O*
Ik heb ook op al m'n toms Black Suede emporers zitten! speelt lekker hoor. Ik heb ook de black suede ambassador op de snare, klinkt gewoon top! Alleen op de snare gaat ie op een gegeven moment wel wat meer terug kleuren en je stokken worden steeds zwarter :D

Ik sla overigens ook nooit door m'n vellen heen. Als ze vervangen worden dan is het omdat ze oud worden en doffer klinken of bij de snare als ie te ver opgerekt is...

Omhoog