Welke vellen gebruik jij op je kit?

Gestart door Nickvm, sep 15, 2011, 19:26

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

animal

Ha Dries,  :w

Het klankverschil tussen de Double Thin en de Super 2 is minimaal, laatstgenoemde hebben/geven een ietsiepietsie meer toon. Super 2's op je floors is een prima keuze, op de Masterwork toms doen Aquarian Texture coated (enkellaags) het ook heel goed (weet ik  ;) )


Machiel

Hey!
Ik gebruik sinds een aantal maanden de G2's op mijn toms en ik gebruik al jaar en dag de Powerstroke 4's op mijn 13" snaredrum ik gebruik een Evans EMAD op de bass met een EMAD Matte op de reso.
Ik heb geen idee wat ik op de reso's van mn toms moet gooien. Iemand tips?
Neem mij vooral niet te serieus.

Nijlpaard

Evans EC Resonant ?
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Dries

#253
jun 21, 2013, 21:03 Last Edit: jun 21, 2013, 21:06 by Dries

Ha Dries,  :w

Het klankverschil tussen de Double Thin en de Super 2 is minimaal, laatstgenoemde hebben/geven een ietsiepietsie meer toon. Super 2's op je floors is een prima keuze, op de Masterwork toms doen Aquarian Texture coated (enkellaags) het ook heel goed (weet ik  ;) )


Thanks, dan weet ik wat mijn volgende set vellen gaan worden.
Nu nog even andere prioriteiten als student.

Sinds wanneer verkoopt stokkenenvellendiscounter trouwens geen aquarian meer?
Erg jammer, aangezien ik zeer goede ervaringen met S&VD heb.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Nijlpaard

Sinds vandaag op alle toms diplomat onder, fyberskin fd op de racktoms en fyberskin fa op de floor  8)


Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Technobeat


Chique vellen Nijlpaard  :Y , zie je niet zo vaak . :N
Ben benieuwd hoe lang ze zo mooi blijven , bij coated vellen speel je namelijk in de loop van de tijd door de top laag heen , weet niet of dat bij deze vellen ook zo is ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Kevin_Argument

En niet onbelangrijk; Hoe klinken ze Nijlpaard?

Nijlpaard

Nou zo :)

http://db.tt/CYNPBV1O

Wel ff koptelefoon opdoen
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Technobeat


Gaaf , en ook de vette china mag er zijn . :)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat


Wie van jullie heeft een complete set Remo white Emperor Suede in gebruik ?
Het is een vrij nieuw product van deze producent .
Volgens Remo is het qua geluid een combi van clear en coated .
Hoe bevallen de vellen , en '' slijt '' het wit net zo snel als echte coated vellen ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Hans

Vanalles op de Adams gehad. Toch weer terug bij een coated ambassador. Blijkt gewoon de beste combinatie.



Verder setje vintage emperors meegenomen voor de Ludwig. Gaat er morgen op. Ben benieuwd.

FoREVer


Vanalles op de Adams gehad. Toch weer terug bij een coated ambassador. Blijkt gewoon de beste combinatie.



Verder setje vintage emperors meegenomen voor de Ludwig. Gaat er morgen op. Ben benieuwd.


-off Topic-

Wat een mooie ride is dat Hans!

-on topic-
iemand ervaring met de remo fiberskin als resovel?
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Harre

Volgens mij gebruikt Nijlpaard een fiberskin. Stuur hem eventueel een pm als hij hier niet reageert.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Nijlpaard




iemand ervaring met de remo fiberskin als resovel?


Ik gebruik de fiberskyns op mijn Sonor als batter voor alle toms. Ik neem aan dat je wilt weten hoe een fiberskyn op een bassdrum werkt ?

Voor de toms vind ik ze geweldig :Y Op de 10 en 12 heb ik de FD (Fiberskyn diplomats) en op de 14 floor de FA (Fiberskyn Ambassadors)

Warme, open toon en ook bij subtiel spelen blijft de toon goed overeind :Y Mijn 14 floor geeft een zware volle dreun. Lekker bij bijvoorbeeld het inleiden van een refrein :P

Heb al veel vellen geprobeert. Ambassadors, emperors, pinstripes, attack terry bozzio maar sinds ik deze vellen heb gemonteerd is er nog geen wisseling meer geweest.

Ik zou het zeker eens proberen. Als je het niets vind en het is voor een 20 of 18 bass wil ik hem wel overnemen voor een leuke prijs ;)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

FoREVer


Ik gebruik de fiberskyns op mijn Sonor als batter voor alle toms. Ik neem aan dat je wilt weten hoe een fiberskyn op een bassdrum werkt ?

Voor de toms vind ik ze geweldig :Y Op de 10 en 12 heb ik de FD (Fiberskyn diplomats) en op de 14 floor de FA (Fiberskyn Ambassadors)

Warme, open toon en ook bij subtiel spelen blijft de toon goed overeind :Y Mijn 14 floor geeft een zware volle dreun. Lekker bij bijvoorbeeld het inleiden van een refrein :P

Heb al veel vellen geprobeert. Ambassadors, emperors, pinstripes, attack terry bozzio maar sinds ik deze vellen heb gemonteerd is er nog geen wisseling meer geweest.

Ik zou het zeker eens proberen. Als je het niets vind en het is voor een 20 of 18 bass wil ik hem wel overnemen voor een leuke prijs ;)


Tof, dan zal ik hem zeer binnenkort maar is bestellen, ik heb zelf nu emperors op de toms die voldoen prima. heb jij misschien ook een fiberskin op de snare geprobeerd?
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Nijlpaard

Nope. Op de snare heb ik eigenlijk altijd een coated ambassador gehad met uitzondering van mijn black panther, daar zat een remo cs op. Ik wil nog wel eens wat gaan experimenteren met verschillende vellen op mijn snare.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Rick

Ik heb wel eens een fiberskyn ambassador op mn snare gehad. Echt super geluid, maar ik sloeg er met 2 weken al alle rek er uit...

Paintpro

@ Rick: Herkenbaar, had jij het ook dat de 2 laagjes los kwamen van elkaar?

Rick

Nee dat niet, ik sloeg er een kuil in die er met stemmen niet meer er uit te draaien was. Met een ambassador coated nooit problemen, maar kennelijk sla ik toch te hard voor een fiberskyn...

Hoefnix

Ik heb een fiberskyn als batter op een snare gebruikt, kon er niet echt aan wennen en bleef maar stemmen tijdens elke sessie. Een goede snare met ambassadors is in mijn ogen niet te verslaan ;)


FoREVer


Ik heb een fiberskyn als batter op een snare gebruikt, kon er niet echt aan wennen en bleef maar stemmen tijdens elke sessie. Een goede snare met ambassadors is in mijn ogen niet te verslaan ;)


dan houd ik het op een de King (Ambassadors)
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

dunDaan


Vanalles op de Adams gehad. Toch weer terug bij een coated ambassador. Blijkt gewoon de beste combinatie.

Hmm, heb eigenlijk heeeel lang Coated Ambassadors gehad op mijn Adams, maar nu sinds een maandje of wat Coated Emperors en dat bevalt me beter. Iets makkelijker te stemmen, iets drogere klank.
Kwestie van smaak natuurlijk ..........
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Tom_Heijnen

Coated ambassadors als slagvel en clear ambassadors als reso.

Powerstroke 3 op de kick.

Emperor X op de snare (Dennis chambers sig), maar daar ben ik niet zo kapot van. Op een of andere manier is de warmte uit de snare. Daarvoor had ik Evans (originele vel) erop liggen, maar ik ben een Remo liefhebber, dus dacht te wisselen. Niet zo'n goede move in dit geval.

Rick

Een Emperor X is ook best wel een flink dik vel. Probeer eens een vintage ambassador voor de grap. Zijn net iets minder fel dan de normale ambassadors, maar wel het zelfde open geluid.

Joris

Of een Ambassador X.

Omhoog