Maagdelijke bassdrum

Gestart door piebe, aug 07, 2012, 14:12

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

piebe

Ik zag op Drummerworld forum een onderwerp over het ombouwen van je bassdrum naar een maagdelijke. Sommigen doen dat omdat het geluid er beter door zou worden - wat ik zelf overigens betwijfel - en anderen vinden het er gewoon beter uitzien. Door op de plaats van je tomholder een aluminium plaatje te schroeven (of plakken) ziet je bassdrum er uit als een maagdelijke.


Ik vind een maagdelijke bassdrum zonder meer mooier en zit er daarom aan te denken dit te gaan doen zodra ik iets ruimer in de centen zit. Wat vinden jullie hiervan? Heeft iemand er al ervaring mee?

Hans

Als je het mooi vindt moet je het gewoon doen. Klank maakt in mijn ervaring geen moer uit.

Animal baars

Bij mijn 20" Stage Custom maakt het redelijk verschil of ik m'n toms op de bassdrum of aan een stand heb. De bas wordt iets voller. Waarschijnlijk omdat de ketel wat vrijer kan resoneren. Het verschil is niet gigantisch maar wel hoorbaar. Maar ik heb nog nooit de behoefte gehad om die tomhouder eraf te slopen. Dat zou m.i. niets hoorbaar toevoegen aan het geluid.

Geischa

Klank maakt ook wat uit, pak een "maagdelijke" bassdrum en tik erop, en tik er eens op als je druk uitoefent op de plek waar normaal de toms zouden zitten (of een bass met bracket, met en zonder toms) Je zal merken dat de bass met druk op de ketel hoger klinkt dan zonder de druk of te wel, toms!
Een maagdelijke bassdrum haalt net wat meer laag eruit, ketel kan vrijer resoneren.

dunDaan

#4
aug 07, 2012, 14:41 Last Edit: aug 07, 2012, 14:43 by dunDaan
Never mind, is zojuist al gezegd ....
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

musiqman

#5
aug 07, 2012, 16:54 Last Edit: aug 07, 2012, 17:03 by musiqman
Ha die zijn van Mike van het Drummerworld forum. In eerste instantie voor Yamaha kits gemaakt. Ik was een van de eerste die ze had en ze hadden zelfs bij het hq in japan interesse in de plaatjes. Is volgens mij niets meer geworden en hij doet nu voornamelijk andere merken.




Ik vind het fijner werken (tom op snare stand) en er net ff wat mooier uitzien.

De Aaba heeft een behoorlijk groot en lelijk afgewerkt gat (staat nu een r2d2 usb hub op) en hij ging kijken of hij nog een bijpassende kleur had liggen.

Kevin_Argument

Nog een bijkomend voordeel als je je toms niet op je bassdrum hebt hangen is dat je meer kan experimenteren met je set up. Een nadeel is wel dat het opstellen net iets langer duurt (dat is toch bij mij het geval)

Hellwin

Wat je ook kan gebruiken is een blikje bier en een beetje rubber. beide uitknippen op goede grote , gaatjes er in en vast schroeven. Zelf nog steeds eens doen met een Grolsch blikje en mijn drumkit, vooral nu t weer een 4 delig setje wordt, klinkt beter en staat veel mooier
Boshout - Tshirts voor drummers
http://boshout.spreadshirt.nl

Jenslathouwers


Ha die zijn van Mike van het Drummerworld forum.


Maakt hij die op maat?
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

harmen 18

Maar maakt het in geluid echt uit of je nu een losse tomhouder (zonder toms erop dus) of zon plaatje erop hebt zitten?

Technobeat


Wat je ook kan gebruiken is een blikje bier en een beetje rubber. beide uitknippen op goede grote , gaatjes er in en vast schroeven. Zelf nog steeds eens doen met een Grolsch blikje en mijn drumkit, vooral nu t weer een 4 delig setje wordt, klinkt beter en staat veel mooier


Spuit je dat bierblikmetalen plaatje nog eerst zwart o.i.d. of monteer je het in orginele staat op je bassdrum ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

musiqman


Maakt hij die op maat?


De Yamaha's waren standaard afmetingen met custom design. Mail m anders: md13236@yahoo.com

Hellwin


Spuit je dat bierblikmetalen plaatje nog eerst zwart o.i.d. of monteer je het in orginele staat op je bassdrum ?


Als t heineken, bavaria of zoiets dergelijks was dan zou het gespoten worden, maar Grolsch laten zoals t is :) Je knipt dan natuurlijk mooi om t logo van je favoriete bier/frisdank heen heh. Zodat je het mooi kan zien
Boshout - Tshirts voor drummers
http://boshout.spreadshirt.nl

Jenslathouwers

ik heb voor mijn kick zo'n plaatje gemaakt uit een stukje alu dat ik nog had liggen, mooi op maat gezaagd, beetje gevijld, gaatjes geboord en klaar ;)
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

piebe

Bij nader inzien is het me te veel gedoe, ik houd het wel bij mijn single tom holder/

Hans

ach, we hebben er toch met z'n allen eens lekker over ge-ouwehoerd.

Murgen


ach, we hebben er toch met z'n allen eens lekker over ge-ouwehoerd.


Dat zeker! Ik heb een maagdelijke silver sparkle Pearl MHX basedrum maar die staat in een rack. Een onderwerp waar mede-drummers ook veel over te zeggen hebben. ;). Wel een lekker vet geluid, die kick.
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Technobeat


Als t heineken, bavaria of zoiets dergelijks was dan zou het gespoten worden, maar Grolsch laten zoals t is :) Je knipt dan natuurlijk mooi om t logo van je favoriete bier/frisdank heen heh. Zodat je het mooi kan zien



:)

DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog