Te hard?

Gestart door Kevin_Argument, aug 30, 2012, 15:22

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Kevin_Argument

Vandaag een scheurtje opgemerkt in mijn crash(Paiste twenty 17"), niet de eerste keer dat dit gebeurd ;(

Hier is een filmpje waarin je me vrij duidelijk ziet spelen. En de vraag is: Maak ik misbruik van mijn cymbals? Heb ik rotte pech? Koop ik de verkeerde cymbalen?



ps: wat de zanger met momenten doet, daar heb ik niets mee te maken ;)

Fibesman

Ik zie niets vreemds aan je spel. Wat voor stokken gebruik je? Mischien wel je bekkens wat lager ophangen zodat je de rand minder hard raakt. Goeie zanger trouwens.

.

Kevin_Argument

Ik gebruik "most sold stick in the wordl", vic firth 5A.

Inmiddels is mijn set-up veranderd en hangen mijn cymbalen een tikkeltje lager, ik zal anders zien of ik er nog iets aan kan doen.

Jeffx

Misschien dat dit filmpje kan helpen...


Hammar

Breaking the Law!!!!  haha, vroeger ook vaak gecoverd

Kevin_Argument


Misschien dat dit filmpje kan helpen...




vanaf 2:16 is het interessant, dat ga ik eens proberen!

Kevin_Argument

"Garantie is als de scheur mét de groef mee is; helaas niet als het van buiten naar binnen gescheurd is"

geen garantie dus, maar dat had ik wel verwacht eigenlijk.

Jenslathouwers

had ik ook verwacht... maar het blijft wel jammer uiteraard!!
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Kevin_Argument

Op zoek naar een nieuwe crash, 2de hands ditmaal!

Jenslathouwers

als ze zo snel sneuvelen is dat misschien geen slecht idee ;)
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

tRow

Misschien raar hoor, maar ik speelde eerst op veel paiste cymbals, waar ik allemaal scheurtjes in kreeg. Speel nu al 2 jaar op een zildjian set, en heb nog geen een scheurtje in mijn bekkens?

Kevin_Argument

Ik had hiervoor een Zildjian Rezo crash, echt een prachtige sound had deze trouwens! Na iets langer dan 2 jaar was hij gescheurd langs de bel.

Anserini

Ik zag je vraag in het Zildjian topic over de Z Customs, dikkere bekkens gebruiken helpt niet tegen scheuren krijgen, ze scheuren zelfs nog sneller als het tegen zit.

Kevin_Argument

#13
aug 30, 2012, 18:43 Last Edit: aug 30, 2012, 18:44 by Kevin_Argument

Ik zag je vraag in het Zildjian topic over de Z Customs, dikkere bekkens gebruiken helpt niet tegen scheuren krijgen, ze scheuren zelfs nog sneller als het tegen zit.


Op het forum worden er aangeboden. Een 17" voor 120 euro. Maar ik heb ergens gelezen dat deze enorm snel scheuren.

Kan ik het bekken redden door een gatje te boren achter de scheur of door het gebied met de scheur eruit te zagen? (ik zo al foto's gezien)

NathanR



Kan ik het bekken redden door een gaatje te boren achter de scheur of door het gebied met de scheur eruit te zagen? (ik zo al foto's gezien)


Dat kan zeker, hangt er natuurlijk wel een beetje vanaf hoe groot je scheur is, maar als je er een hoekje uit zaagt, klinkt je crash vaak nog prima. Ik heb er zelf toevallig 1, van NLZ overgekocht, een Sabian AAX met een hoekje eruit, klinkt hartstikke prima.. en je merkt weinig verschil tussen een hele of 'kapotte'. Alleen een gaatje boren op het eind, zorgt er nog steeds voor dat je je scheur hoort, aangezien de 2 stukken als nog langs elkaar gaan 'schrapen'.

drums97

Ik heb wel een gaatje op het eind van de scheur geboord en hoor er verder niets van. Zorg er wel voor dat je de bekken niet met de scheur naar onder hangt!
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

dunDaan


Kan ik het bekken redden door een gatje te boren achter de scheur of door het gebied met de scheur eruit te zagen? (ik zo al foto's gezien)

Bij de bekkens waarbij ik dat geprobeerd heb was het uitstel van executie; uiteindelijk gingen ze toch weer verder scheuren :(.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

harmen 18

Nou ja, het is natuurlijk ook niet bedoeld om bekkens weer als nieuw te maken. maar als je er weer mee vooruit kan is het toch mooi meegenomen lijkt mij. Ik zou zelf nooit met kapotte, gemaakte crashes kunnen spelen denk ik, al klonk het nog zo goed. Gewoon het idee.

Er één bijhangen zou ik nog wel doen, maar echt standaard gebruiken, nee eigenlijk niet.

stick tight

Bekkens scheuren nou eenmaal als je stevige muziek maakt met daarbij horend spel.

Dat filmpje is behulpzaam en vermijd dikke bekkens. Medium thin werkt prima. Dikke bekkens scheuren sneller.

Kevin_Argument

Ik heb ooit een meinl byzance thin crash gehad, dat ding hangt nu aan de muur met handtekeningen van de gebroeders appice en 3 mooie scheuren ;)

Kevin_Argument


Nou ja, het is natuurlijk ook niet bedoeld om bekkens weer als nieuw te maken. maar als je er weer mee vooruit kan is het toch mooi meegenomen lijkt mij. Ik zou zelf nooit met kapotte, gemaakte crashes kunnen spelen denk ik, al klonk het nog zo goed. Gewoon het idee.

Er één bijhangen zou ik nog wel doen, maar echt standaard gebruiken, nee eigenlijk niet.


Ik zou dit ook liever niet doen. Maar als je als student, de dag voor dat je de scheur opmerkte, een voorschot op een 16" floortom hebt betaald... Ja, dan probeer je dat toch maar ;)

Stokmans


Bij de bekkens waarbij ik dat geprobeerd heb was het uitstel van executie; uiteindelijk gingen ze toch weer verder scheuren :(.

Absoluut! Schijnbaar is je techniek of kracht dusdanig dat je bekkens kapot slaat, zo'n gaatje is dan echt alleen maar uitstel.

Zoals al eerder gezegd: lager hangen en niet te dikke bekkens. Als ik het een beetje inschat op basis van het filmpje sla je niet veel harder of zachter dan ik, een Zildjian A-Custom (17" in dit geval) heeft het ruim 8 jaar volgehouden bij me, met bijzonder intensief gebruik!

Kevin_Argument

En hoe zit het met de grootte van je bekkens? Scheurt een 18" crash sneller dan een 16"?

Fibesman

Over het algemeen kunnen grotere bekkens meer hebben, of beter gezegd die sla je niet zo snel over hun top heen als een kleine.

paQ

Meer headroom

Omhoog