Advies over bekkens

Gestart door Anserini, sep 15, 2011, 19:42

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Animal baars

Heel relax zelfs.

Marty-B

Mooi zo:).

Kevin_Argument

@Marty-B
Moest je toevallig is in Antwerpen passeren, dan vind je hier mooie (used) sabians aan goedkope prijs: http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/drumstellen/sabian-used-cymbals-133874383.html?doel=%2Fbeheer%2F&start=0

Marty-B

@Kevin, mooie prijzen inderdaad! Helaas kom ik daar niet in de buurt :P
Misschien leuk als weekendje weg met me vriendin :p

Dribbel

Meestal is dit soort dingen niet zo geslaagd met vrouwen....... :X
Yamaha recording & sabian

Kevin_Argument

Natuurlijk valt dat te combineren: "Schat, wat dacht je van een uitstapje naar de zoo van Antwerpen? Onderweg wel even langs de drumstore om wat bekkens op te pikken" ;)

Rick


Denk dat ik dit weekend die Troy set ga beluisteren, als deze super klinken dan neem ik die. Ben vooral benieuwd hoe de hihat klinkt, ik ben nog maar weinig hihats kunnen vinden die mij bevallen, tijd geleden heb ik de MW Iris hihat getest, die vond ik te gek, allen wel een beetje duur.
Als die Troy set niet bevalt zoek ik losse crashes uit, misschien dat ik dan 2 Troy crashes neem, mist die bevallen. 2e hands ben ik niet zo van, maar zal marktplaats ook nog wel ff afspeuren.

Is Rotterdam drum departement een beetje een relaxe winkel om te testen?


Volgens mij hangt er ook nog een 2ehands 18" troy crash voor een zacht prijsje

Marty-B

@Rick, die 18" Troy hangt er inderdaad nog. Was net ff langsgeweest bij de rotterdam drum department.
Die Troy als set vindt ik niet echt geweldig, de ride en hihat vindt ik niet zo. De ride is wat aan de lichte kant. De crashes 16" en 18" vondt ik wel lekker klinken!
Ik heb ook nog de Diril bekkens uitgeprobeert, die hebben ook zeker mooi spul! Vooral de special vondt ik tof!

Ik ga twee losse crashes kopen, twijfel nog tussen Diril of de Troy.

Binnen kort ga ik weer langs, dan neem ik me eigen cymbalen mee om te kijken welke het er beste bij past.

Uitproberen was inderdaad heel relaxed bij drum department.

Eagle

#233
okt 24, 2012, 14:27 Last Edit: okt 24, 2012, 14:28 by Eagle
Hallo, ik ben nieuw hier, en ik drum nog niet zo lang.
Thuis oefen ik op een elektronisch drumstel. Sinds kort zit ik in een beginnend bandje (we spelen pop/rock, rock). We spelen in een oefenruimte waar een akoestisch drumstel staat, alleen moet ik mijn eigen bekken gaan aanschaffen.

Ik zou hier graag wat advies in willen hebben.

Mijn geld dat ik eraan uit kan geven is momenteel niet veel. Ik zat daarom te denken aan een beginnerset. Ik heb rondgekeken op internet en zie dat er goedkope beginnersets zijn. (Tot ongeveer 150 euro kan ik nu besteden).

Dit is natuurlijk heel goedkoop voor bekken en mijn eerste vraag is of dit wel leuk is om mee te oefenen, of dat ik beter door kan sparen voor iets duurdere.

Mijn tweede vraag is of jullie een advies kunnen geven voor een bepaalde set.

Alvast bedankt!

Animal baars

Hoi, welkom hier :)

Mijn advies is altijd weer: je kan je geld maar 1x uit geven dus als je de tijd hebt om wat door te sparen kun je dat m.i. beter doen. En omdat je toch aan het sparen ben kun je rustig aan gaan kijken en testen wat je smaak is qua bekkens.

wat betreft de goedkopere bekkensets van Sabian heb je de PST3 of PST5 serie van Paiste (€199 of €299), HCS of MCS van Meinl (€199/€249) of de Troy serie van Masterwork (€349) waarbij de Troy de enige handgehamerde is.

Voor €149 heb je een Paiste 101 setje, maar dat zou ik persoonlijk niemand aanraden.. Dan is het (nogmaals) beter om door te sparen voor iets waar je een paar jaar op kan tikken.

NathanR

Prima rijtje wat Animal Baars opnoemt.. Daar wil ik graag nog een serie bij aan laten sluiten, en dat is de XS20 serie van Sabian. Deze is wel het duurst van het rijtje. Maar ook zeker niet verkeerd.

Kan niet zeggen welk van de 2 (Troy of XS20) beter is, daarvoor heb ik beide te weinig bespeeld. (waarbij de Troy nog nooit.)

http://www.thomann.de/nl/sabian_xs20_performance_plus_set.htm

Je kan eventueel ook op Marktplaats kijken naar wat bekkens, dan heb je voor dezelfde prijs misschien net iets betere bekkens..
En weet je al wat je aan bekkens wilt? Een complete set? Of neem je met een hihat, crash en ride genoegen?

Succes!

harmen 18

Ik zou persoonlijk ook door gaan sparen voor de troy.

Deze klinken voor het geld zeker gewoon goed. Hier zou je ook makkelijk een optreden mee kunnen doen. (ik zeg niet dat dat niet kan met een ander setje......) Gewoon een mooi setje. Als het mogelijk is wel even gaan luisteren, want geen enkel setje klinkt hetzelfde.

Met goedkopere series van paiste heb ik eigenlijk alleen maar slechte ervaringen.

De Zildjian zbt serie is ook redelijk, maar (ik dacht) net zo duur als de troy en (veel) minder.

Succes met je keuze. En probeer het niet te overhaasten.

drumlarsos


Een complete set? Of neem je met een hihat, crash en ride genoegen?


Uuuuhhhh, is dat niet een complete set? :? -O-
Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen!

NathanR

Uh ja dat is natuurlijk een foutje van mij :p

Jenslathouwers

#239
okt 25, 2012, 13:18 Last Edit: okt 25, 2012, 13:22 by Jenslathouwers
wat ook een optie is is de B20 set van fame, ik ben zelf geen voorstander van fame, zeker niet... maar het filmpje van hier op het forum over de b20 reeks heeft me toch verbaast, en voor 288€  heb je dan een Hi-hat, (14") een crash (16") en een ride (20") .

het is vast en zeker geen set zoals je van zildjian of sabian hebt maar het is wel B20 (dacht ik toch??) en dat merk je wel qua klank, je kan hier (http://www.drum-forum.nl/index.php/topic,1375.0.html) op het forum een topic vinden over de cymbals van fame ;)
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Animal baars

En dat ligt qua prijs €60 onder een setje bekkens waar de kwaliteit van beproeft is en waar meerdere personen op dit forum en daarbuiten zeer tevreden over zijn. Ik zou m'n €€ er niet aan wagen, zeker niet zonder eerst uitvoerig te testen en dat is toch wat lastiger bij Musicstore vanwege de locatie.

De sabian XS20 set had ik niet aan gedacht, die is ook iets duurder dan de rest (€389 voor 14" hh, 16" cr, 20" rd).

Paul

Vergeet niet dat 300+ euro al meer dan het dubbele van zijn huidige budget is. Ik ben het ermee eens dat de sets het allemaal waard zijn, maar als het geld er niet is..

Eagle, is het mogelijk voor je om door te sparen tot je zo'n Troy-set, of vergelijkbaar, kan kopen? Zo ja, dan is dat je beste optie.
Zo niet, dan zou ik proberen je budget proberen op te rekken tot 200-250 euro en op Marktplaats te zoeken naar soortgelijke bekkens (en daar kunnen wij ook mee helpen).

Erik


Hallo, ik ben nieuw hier, en ik drum nog niet zo lang.
Thuis oefen ik op een elektronisch drumstel. Sinds kort zit ik in een beginnend bandje (we spelen pop/rock, rock). We spelen in een oefenruimte waar een akoestisch drumstel staat, alleen moet ik mijn eigen bekken gaan aanschaffen.

Ik zou hier graag wat advies in willen hebben.

Mijn geld dat ik eraan uit kan geven is momenteel niet veel. Ik zat daarom te denken aan een beginnerset. Ik heb rondgekeken op internet en zie dat er goedkope beginnersets zijn. (Tot ongeveer 150 euro kan ik nu besteden).

Dit is natuurlijk heel goedkoop voor bekken en mijn eerste vraag is of dit wel leuk is om mee te oefenen, of dat ik beter door kan sparen voor iets duurdere.

Mijn tweede vraag is of jullie een advies kunnen geven voor een bepaalde set.

Alvast bedankt!


Gewoon goedkope stront-bekkens kopen als het toch alleen maar voor repetities is. Thuis en live heb je er toch niks aan, aangezien je dan op een e-kit speelt.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Kevin_Argument

De vraag is inderdaad of je live op een akoestische of een elektrische kit gaat spelen.
Als je akoestisch gaat spelen zou ik 2de hands bekkens gaan zoeken met een mooie klank.
Gebruik je je elektrische set, dan zou goedkope bekkens zoeken die niet meteen kapotgaan natuurlijk.

Anserini

De Sabian XS20 zijn prima, maar ik zou er niet meer geld aan uitgeven dan aan Troy's als je die goedkoper kunt vinden.

stick tight

Die fame masters van musicstore zijn ook best goed en betaalbaar.

Ze hebben ook een B8 variant, zal altijd beter zijn dan de sheet bronze 101 oid.

Ringo

Ik heb zelf bij Adams een crash bekken op gehoor gekocht. Was precies de kank die ik zocht.
Merk is SWAD, nooit van gehoord (blijkt eigen merk van Adams)
Kostte me een behoorlijke 60 euro  *D
I hit you with my Rhythm Stick

martijn8

Ik ben op zoek naar een China die goed past bij mijn huidige setup en die vooral goed past bij metal / metalcore.

Referentie nummer:
Zoals deze China begint op 2:30
http://grooveshark.com/#!/s/Karma/3nx8u0?src=5
Of deze vanaf 1:50
http://grooveshark.com/#!/s/Live+This+Life/4G6s2P?src=5

Mijn huidige set is Zildjian ZBT serie, Zildjian A custom splash, Sabian XS20 Rock HiHat 14, Istanbul Radiant Rock Crash 15.

Ik wil het vooral gebruiken bij breaks waar het nummer een rustig deel ingaat en het lekker is als ik er een China bij speel. Het mag dus lekker hard en zwaar.

Ik ga natuurlijk ook langs de winkels op zelf op gehoor te luisteren, maar ben benieuwd naar eventuele tips of voorkeuren.

Thanks!



Paul

#248
dec 27, 2012, 14:50 Last Edit: dec 27, 2012, 14:51 by Paul
Pff, er is niet een china specifiek geschikt voor metalcore.
In den tijd dat ik ook nog metal speelde was ik verzot op de Zildjian Oriental China. Die dingen zijn wel duur (en om die reden heb ik er zelf nooit een gehad).

In welke prijsklasse zoek je?

martijn8

Ik zal die eens opzoeken. Ik wil niet meer uitgeven dan 400 euro!

Omhoog