welke drummat

Gestart door mlommers, apr 23, 2012, 14:36

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

harmen 18

Ja, dat bier enzo is nog niet eens het ergste............ maar die kwijlende vrouwlijke fans bij het drumpodiumpje..........................


Maargoed............. waar ging dit ook al weer over...............

Kevin_Argument

Mijn mat is zo groot dat mijn band er meestal bij opstaat :D
Gewoon een overschotje van in de tapijtenwinkel, niks te duur. Als er een pintje omvalt, dan is dat zo. Zolang de mat niet te erg stinkt blijf ik ze gebruiken, en anders koop ik een nieuwe. Mijn geld geef ik liever aan andere dinge dan aan dure matjes.

harmen 18

Ik heb inmiddels anderhalve week de eerder genoemde rubber drummat. Hier mijn bevindingen:

+
- Alles blijft enorm goed staan.
- Hij is mooi zwart.
- Hij is klein op te vouwen.

-
- Hij word enorm snel vies.
- Hij is niet normaal schoon te maken. (wat wel gezegt werd door mijn leraar :X )


Schoonmaken zou volgens de verkoper het best kunnen met een schoonmaak alcohol. Dit heb ik nog niet geprobeerd. Hij is inmiddels op de "looppaden" egaal smerig (elke voetstap die je zet zie je) dus ach. Er zijn ergere dingen.

paQ

dus makkelijk afspoelen kan, maar dan wordt ie alleen maar nat :')


harmen 18

Ja, Je had helemaal gelijk Paq. Afspoelen kan, maar doet helemaal niets.

stick tight

ik heb sinds een paar maanden een stuk rubber van de hornbach voor 12 euro per strekkende meter.

Alles staat muurvast en met een doekje heb je zo alle rotzooi eraf. En hij neemt in verhouding met een tapijt heel weinig ruimte in beslag..

harmen 18

Ow, ik kon nergens iets vinden wat echt goedkoper was. Het meeste was ook nog eens veel te dik om op te vouwen.

Erik

Zijn er ook ergens drummatten te koop van 2x3meter? Ik kom ze vrijwel alleen tegen van 2x1.6meter.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

paQ

#58
okt 04, 2012, 10:09 Last Edit: okt 04, 2012, 10:10 by paQ
rockbag moet een XL mat hebben als het goed is van 2,5 x 3 oid

edit: oh nee 2 x 2
http://rockshop.de/produkt-0104306-1-RockBagRB22201BDrumTeppichXL.html

XD30STMXD

Werkt dat Bassdrum blokje op het drummatje van Pearl
( http://www.thomann.de/nl/pearl_ppbkcp5_drumteppich.htm ) ook een beetje? Ik moet er wel bij zeggen; ik heb een E-kit, maar mijn bass dreunt nog steeds best door.

Rick


Werkt dat Bassdrum blokje op het drummatje van Pearl
( http://www.thomann.de/nl/pearl_ppbkcp5_drumteppich.htm ) ook een beetje? Ik moet er wel bij zeggen; ik heb een E-kit, maar mijn bass dreunt nog steeds best door.


Dat basdrumblokje is tegen schuiven, niet tegen trillen.

Je zou dit topic van forumlid Joep op het oude drumforum eens door moeten lezen. Geniaal concept en her werkt echt.

NathanR

Sowieso, afspoelen met water is geen schoonmaken. Dat is afspoelen. Losse dingetjes die erop liggen en kleine vlekjes zul je er misschien uit krijgen. Maar vlekken waar vet in zit krijg je er dus niet zo gemakkelijk af..

Ik zou voor een kleedje nooit veel geld uitgeven, het kleedje dient volgensmij voornamelijk ervoor dat je kick niet wegloopt en je floortom niet.. (en dat lukt met een goedkoop kleedje net zo goed als met een dure) de rest blijft over het algemeen wel staan. :)

XD30STMXD


Dat basdrumblokje is tegen schuiven, niet tegen trillen.

Je zou dit topic van forumlid Joep op het oude drumforum eens door moeten lezen. Geniaal concept en her werkt echt.


Oh haha, weer wat geleerd vandaag!
Dat platform lijkt me wel wat! Eens even bij m'n vader informeren, die heeft waarschijnlijk nog allemaal materiaal liggen! Het enige wat ik dan moet kopen zijn de tennisballen  8)

animal

#63
aug 07, 2013, 23:28 Last Edit: aug 07, 2013, 23:29 by animal
Als geld niet een al te groot probleem speelt heeft men bij Thomann ook een mooie oplossing.
Ik heb er verschillende tests over gelezen en het schijnt echt goed te helpen tegen contact geluid van bassdrum en pads/rack.
http://www.thomann.de/nl/thomann_drum_noise_elimination_podium.htm

XD30STMXD

Wow, mooi ding! Alleen een beetje jammer dat ie 400 euro kost ;) Dat word een tennisballen platform.  *O*

Animal baars

Ff een antwoord in het goeie topic:


Oke! Triplex ipv die MDF platen bedoel je?


Triplex is een stuk sterker 'hout' dan MDF. Maar als je de afstand tussen de tennisballen niet extreem groot maakt, kun je prima met MDF uit te voeten. Dat scheelt je dan ook nog eens flink in de kosten, MDF is veel goedkoper.

Als je gaat verven moet je MDF wel eerst in de grondverf zetten, dat spul zuigt als een huisvrouw. Maar voor een ding waar toch drums op komen, lijkt verven mij een beetje ijdel ;)

Owja. En MDF is troep om te zagen met een gatenzaag, het spul verpulverd helemaal dus je moet oppassen dat je de zaagsnede niet in de fik zet en elk gat 3 à 4x boren omdat je zaag vol slibt met zaagsel. Dat gaat bij triplex makkelijker (of ik moet een verkeerde gatenzaag hebben...).

NathanR

MDF zagen is volgens mij juist heel makkelijk, je moet alleen vlot doorzagen en niet te lang met je zaag blijven hangen want dan krijg je zwarte vlekken.
Ik zaagde eerder op de bouwmarkt altijd liever MDF dan Triplex.

Multiplex/triplex is wel steviger, maar dat maakt bij een plaat van 18 mm MDF ook niet meer zoveel uit want dat kan het ook prima hebben. En zoals Animal Baars al vertelde, MDF is aanzienlijk goedkoper dan triplex.

Animal baars

Rechte lijnen zagen gaat inderdaad erg makkelijk, met je decoupeerzaag een gek vormpje uitzagen ook, maar een gatenzaag is drama (heb ik gisteren gemerkt bij het zagen van wat gaten voor schakelaars en wandcontactdozen in een 18mm MDF plaat).

Hoefnix

#68
aug 08, 2013, 10:25 Last Edit: aug 08, 2013, 10:33 by Hoefnix
Je kan gaten zagen. Makkelijker en volgens mij even effectief is het om ringen (stukken afgezaag kunstof pijp) onder het MDF lijmen waar de tennisballen in moeten komen.
De gaten zijn er alleen om de ballen op hun plaats te houden of niet?

Ik denk aan pvc buis 75 mm in ringen van 3 cm zagen. Een tennisbal heeft een doorsnede van 65 mm, dat past makkelijk in het stukje buis en kan ook nog eens uitzetten onder het gewicht.

Heeft iemand dat al eens getest?

Stokmans

Goed gereedschap is het halve werk... Dus, als je een goede gatenzaag hebt ben je er zo doorheen. En wat betreft zwarte plekken (brandplekken dus), dat heb je bij vrijwel al het hout. Vuren is een stuk zachter dan MDF of triplex, dus daar vlieg je doorheen. En een bouwmarktzaag (zo'n zaagtafel neem ik dan aan) is van een iets ander kaliber dan wat de gemiddelde klusser thuis heeft liggen  ;)

Voordeel van boren t.o.v. ringen lijmen is dat je altijd een goede uitlijning hebt (want: platen op elkaar leggen en tegelijkertijd boren). Daarnaast, door al het trillen kan de lijm loslaten, je 'podium' wordt hoger, enz. Die gaten zijn er inderdaad alleen maar om die ballen op hun plaats te houden ja.

Let wel: ring van 75mm en een bal van 65mm is 10mm. speling. Door de hoeveelheid ballen die je (als het goed is) gebruikt zullen deze niet zoveel uitzetten en heb je die ruimte niet nodig. Resultaat is dat je podium kan bewegen in het horizontale vlak. Precies wat je niet wil denk ik zo.

Hoefnix

@Stokmans: daar zit wel wat in, ik denk nog even verder :)

De thomann versie heeft maar 1 plaat, kan je het tennisbal principe ook met 1 plaat uitvoeren?

XD30STMXD

oke, duidelijke uitleg! Ik denk dat ik m'n vaders garage een middagje leen. Hij heeft volgens mij ook een zaagtafel  *O*

En goede vraag Hoefnix, daar ben ik wel naar benieuwd!

NathanR


Goed gereedschap is het halve werk... Dus, als je een goede gatenzaag hebt ben je er zo doorheen. En wat betreft zwarte plekken (brandplekken dus), dat heb je bij vrijwel al het hout. Vuren is een stuk zachter dan MDF of triplex, dus daar vlieg je doorheen. En een bouwmarktzaag (zo'n zaagtafel neem ik dan aan) is van een iets ander kaliber dan wat de gemiddelde klusser thuis heeft liggen  ;)



In dit geval ging het om een grote wandzaag. Brandplekken heb je inderdaad bij elk hout wel, maar bij het één sneller dan bij de ander. :)

Harre


@Stokmans: daar zit wel wat in, ik denk nog even verder :)

De thomann versie heeft maar 1 plaat, kan je het tennisbal principe ook met 1 plaat uitvoeren?

Dat wordt lastig, want je moet voorkomen dat de ballen gaan rollen en dat doe je juist met 2 platen. Als je er 1 zou gebruiken gaat het spul alsnog aan de wandel cq is het totaal niet stabiel.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Technobeat


Als geld niet een al te groot probleem speelt heeft men bij Thomann ook een mooie oplossing.
Ik heb er verschillende tests over gelezen en het schijnt echt goed te helpen tegen contact geluid van bassdrum en pads/rack.



Mooi anti-contact geluid podium , 400,= euro is best veel geld natuurlijk , maar als je hiermee verder niemand ( huisgenoten en buren ) tot last bent .........
Het is misschien een flinke investering maar als je zo weer lekker ongestoord onze mooie hobby kunt beleven is het dat m.i. dubbel en dwars waard . :Y 
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog