Iets opgenomen? Post het hier!

Gestart door Paul, sep 15, 2011, 18:10

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Kevin_Argument

#1000
mrt 18, 2014, 19:36 Last Edit: mrt 18, 2014, 19:38 by Kevin_Argument
Try-out van een nieuw nummer met de band, er moet hier en daar nog wat bijgewerkt worden maar wat denken jullie ervan?

Raging Argument - Green Moon

Rick

#1001
mrt 19, 2014, 01:29 Last Edit: mrt 19, 2014, 01:33 by Rick
Ik zou wat met accenten gaan werken. Het intro is vrij saai met alleen gitaar, daar kun je best af en toe een accent geven.

In het couplet speel je af en toe een open hihat voor de backbeat. Als je die na de backbeat speelt valt hij gelijk met het accent in de leadgitaar partij. Gaat het meer van grooven.

En rond de 2:27 speel je ontzettend veel bassdrums waardoor het nummer ineens heel druk wordt. Als je daar de helft minder zou spelen blijft het nummer een stuk meer laid back. Blijf vooral ook lekker achterin de tel hangen.

Verder loopt het allemaal wel, goed bezig! En allemaal niet zo serieus kijken  *O* En met een vrouw op bas sta je sowieso al 1-0 voor ;)

Kevin_Argument

Die intro was inderdaad heel saai, maar hoort in feite niet bij het nummer (gitaristen kunnen rare beestjes zijn ;) ). Dat van die open hi-hat ga ik zeker proberen, en naar die bassdrums wil ik ook nog wel eens kijken, maar die vind ik er wel bij passen.

Serieuze mensen zullen serieus kijken zeker  :+

Bedankt voor de feedback!

Hans

https://www.facebook.com/photo.php?v=622538744495081

Aan het mixen voor ons eerste plaatje met LOFT 52. Ff teaser met mijn telefoon. Kwaliteit is köd natuurlijk, maar gaat om de vibe.

Animal baars

Ik zat al zachtjes op de maat mee te knikken, da's een goed teken! Heb erg veel zin in een gemixt teasertje!

Hammar

Klinkt al goed man!

Hans

Thnx heren :) uiteraard krijgen jullie de premiere.

Hans

https://soundcloud.com/loft52/after-dark-played-live-at-the

Alweer een jaartje geleden. Check vooral de vibe. Dit is in een soort ongebouwd kerkje gespeeld, super relaxte sfeer. Alles klein : brushes, upright bass etc.

Jenslathouwers

i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Hans

Oeh goed gezien. OMgebouwd. :)

berreal

#1010
apr 17, 2014, 14:00 Last Edit: apr 17, 2014, 14:00 by berreal
Eerste drumcover opgenomen via ZOOM Q3HD.
nog niet vlekkeloos...maar toch ;)

https://www.youtube.com/watch?v=re-PihbM14I&feature=youtu.be
A-kit: Pearl Vision VBA Limited Edition - Retro Art Red

Paul

Mooi om te zien dat het is gelukt met de Zoom!
Maareh, ik hoor alleen geluid op het linkerkanaal en dat ligt niet aan mijn koptelefoon..

berreal

#1012
apr 17, 2014, 16:04 Last Edit: apr 17, 2014, 16:05 by berreal
Klopt paul.

:Y
Moet nog een stereo kabel (dubbel Jack naar jack) kopen....ook gelijk ff langer dan huidige kabel. (is maar 1 meter. wil nml wel gewoon via koptelefoon meeluisteren. dus kan alleen via stereo OUT ipv headphone
dan is er wat meer zichtbaar.
A-kit: Pearl Vision VBA Limited Edition - Retro Art Red

berreal

Verloop S-jack-dubbel M-jack was binnen.
Erg tevreden met ZOOM Q3HD. Geen geklooi met synchoniseren iod.
Geen bijgeluiden.

opgenomen: accoustische versie Chris Cornell _Original Fire (zelf ingevuld met drums)

http://tinyurl.com/ncbxzr7

A-kit: Pearl Vision VBA Limited Edition - Retro Art Red

Otje

Berreal: Ik heb is geprobeerd net als jij, met de onderarm rustend op het boven been, te drummen. Of ik moet helemaal onderuit zitten,  of ver voorover gebogen  :F Géen gezicht! Zo te zien zit jij in normale houding; Hoe krijg je dat voor mekaar? Staat je snare zo laag, zit je zo hoog?

Rick


Berreal: Ik heb is geprobeerd net als jij, met de onderarm rustend op het boven been, te drummen. Of ik moet helemaal onderuit zitten,  of ver voorover gebogen  :F Géen gezicht! Zo te zien zit jij in normale houding; Hoe krijg je dat voor mekaar? Staat je snare zo laag, zit je zo hoog?


Aan de andere kant zit je zo jezelf vreselijk in de weg als je een rimshot wilt slaan.... Dat gaat nu niet want je been zit er voor.

Technobeat


Voordeel van een elektronische set is dat je ook op de bovenkant van de snare rim een rimshot kunt slaan :) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Rick


Voordeel van een elektronische set is dat je ook op de bovenkant van de snare rim een rimshot kunt slaan :) .


Totdat je ineens wel een keer op een A-kit moet spelen  -O-

berreal

otje,
ik heb mijn snare inderdaad vrij laag staan. heb eerst een 3/4 jaar szelf e.e.a. aangeleerd, waarbij ik rimshots speel op onderzijde van snare.
Ook op de A-kit doe ik dat. heb daar sinds een 3/4 jaar les op. (pearl forum)
wellicht dat ik daar in de toekomst verandering in ga aanbrengen als ik het 'licht' zie?
Maar voorlopig is dit het wat ik met 1.5 jaar produceer. wat mij betreft prima.

zie overigens veel mensen met een andere houding spelen... ;)
A-kit: Pearl Vision VBA Limited Edition - Retro Art Red

Otje


Maar voorlopig is dit het wat ik met 1.5 jaar produceer. wat mij betreft prima.

Já, dat vind ik ook. Ook die andere opname: https://www.youtube.com/watch?v=re-PihbM14I&feature=youtu.be

Machiel

Heb je nooit last van je polsen? Lijkt me niet fijn als je hele tijd zo je gewrichten moet forceren...
Neem mij vooral niet te serieus.

berreal

helemaal geen last van machiel........zal wel een afwijking zijn :? :)
A-kit: Pearl Vision VBA Limited Edition - Retro Art Red

Hans



Hier mijn nieuwe kitje. Geen close mics enkel de D112 tegen de bassdrum. Rest is 'Recorderman' style

Hammar

Lekkerrrr man!

animal

Klinkt weer prima Hans.
Vraagje, heb je de opname nog nabewerkt? Zo ja, wat en hoe?

Omhoog