Iets opgenomen? Post het hier!

Gestart door Paul, sep 15, 2011, 18:10

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Kevin_Argument

#500
sep 18, 2012, 08:37 Last Edit: sep 18, 2012, 08:49 by Paul
Groovemaker heeft hier een tijdje geleden achter gevraagd. Ik weet niet of het hier echt thuis hoort, aangezien het geluid met een gewone (wel degelijke) camera is opgenomen.

[ Invalid YouTube link ]

ps: Ja, ik steel ideeën  :D

dunDaan

Ik zie een #Invalid Youtube link# ..........
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Animal baars


Groovemaker heeft hier een tijdje geleden achter gevraagd. Ik weet niet of het hier echt thuis hoort, aangezien het geluid met een gewone (wel degelijke) camera is opgenomen.



ps: Ja, ik steel ideeën  :D


fixed.

Paul

Mooi, ik kreeg de goede link al niet te pakken.

Kevin_Argument

Mijn excuses! Ik ben geen groot computerwonder 8)7

groovemaker

Hey Kevin,

Leuke cover...ben niet zo'n grote fan van jullie zanger, maar jullie spelen het nummer verder erg goed!
Lekker tempo ook!
If it's too Loud you're too old!

Nijlpaard


Kenk niet zien op de iepad


Zit nu thuis en op de pc lukt het wel :)

Lekker gespeeld Harre. En niets doen aan de sound van je floortom. Lekker zo :9
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Kevin_Argument


Hey Kevin,

Leuke cover...ben niet zo'n grote fan van jullie zanger, maar jullie spelen het nummer verder erg goed!
Lekker tempo ook!


Dankje!

Jenslathouwers



Ik weet niet of het voor jouw mogelijk is, maar misschien kun je proberen om eens een nummer uit te zoeken, waarbij de drums er uit zijn gehaald, en waarbij we jouw alleen kunnen horen. Ben ik wel benieuwd naar


bij deze dus ;) er staat er nog 1tje op mijn youtube profiel met een drumless track (nu uiteraard niet meer, maar voor ik mijn drum track erbij plakte  :+ )

i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

drum1964

Had je mijn PM gehad, Jens ?
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Jenslathouwers


Had je mijn PM gehad, Jens ?


jaa bedankt daarvoor ;) de tracks die ik hier gebruikt heb komen van een torrent van anserini ;)
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

josty95

Het is alweer een tijdje geleden dat ik heb opgenomen maar ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden...

Nobody beats the drum...

Harre

Geen eigen opname, wel een eigen remix...

1 guitar track + 2 dobro tracks + 1 lead vocal track + 1 backing vocal track + 2 room mic tracks = What a love can be :)

http://soundcloud.com/mystic-surroundings/what-a-love-can-be
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Stokmans

That reminds me.... (maar is eigenlijk off-topic)

Voor de mix-fanatiekelingen onder ons: Onderstaande track van Protest The Hero kan je zelf mixen. Je kan ergens de losse sporen per instrument downloaden en zelf proberen een acceptabel resultaat te maken. Onze gitarist mixt onze tracks zelf en heeft hier wel een paar nieuwe inzichten opgedaan (o.a. synths op een manier en op plekken waar je het niet verwacht)



Rick


That reminds me.... (maar is eigenlijk off-topic)

Voor de mix-fanatiekelingen onder ons: Onderstaande track van Protest The Hero kan je zelf mixen. Je kan ergens de losse sporen per instrument downloaden en zelf proberen een acceptabel resultaat te maken. Onze gitarist mixt onze tracks zelf en heeft hier wel een paar nieuwe inzichten opgedaan (o.a. synths op een manier en op plekken waar je het niet verwacht)




Dat is wel gaaf, de gitarist van een project waar ik aan meedoe, heeft thuis zijn eigen studiotje. Hij is heel erg met mixen en producen bezig, wie weet is het wat voor hem. Heb je toevallig een linkje voor me, ik kon het zo snel niet vinden...

Thanks!

Stokmans

Heb de vraag doorgestuurd, je hoort nog van me!


groovemaker


Het is alweer een tijdje geleden dat ik heb opgenomen maar ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden...




Naar mijn idee mist de bassdrum wat defenitie, maar die hoge tom en floor tom klinken super!!
Ook goed gespeeld hoor
If it's too Loud you're too old!

Jake

#518
okt 22, 2012, 17:44 Last Edit: okt 22, 2012, 17:55 by Jake
Gisteren onze versie opgenomen van "Chronicles of a Fallen Love" van de electrogroep The Bloody Beetroots. Zij postten een paar weken geleden de partituur online van hun nieuwe track met de oproep om je eigen versie er mee te maken.

Over het geluid van de drums ben ik minder enthousiast, maar goed. Alles moest ook nogal snel-snel gebeuren, we hadden maar 3 inputs voor de drums en alles moest ook diezelfde avond nog gemixt worden. Benieuwd naar jullie mening!


Paul

Ik ben er even rustig voor gaan zitten om het goed te beluisteren, Jake.
Goed gedaan man! Heb 'm gelijk een paar keer achter elkaar aangezet; luistert prettig en bouwt mooi op. En ik houd wel van bas/drum/piano-trio's, het doet me een beetje denken aan The Bad Plus. Ik ken het origineel niet, maar muzikaal zit het in ieder geval goed in elkaar en jullie vullen elkaar goed aan.

Qua geluid, de piano vind ik goed klinken, mooi gespeeld ook. Basgitaar ligt er lekker onder. Bekkens klinken prima, met name je ride. Stemming van de bassdrum houd ik wel van maar mist naar mijn idee definitie in de mix en/of ligt te ver naar achteren, komt er moeilik door in ieder geval. Verhouding toms en snare is een beetje uit balans, met name aan het einde.

Maar al met al petje af hoor. Is het in één take gedaan of de instrumenten één voor één? En hoe/waarmee is het opgenomen?

Jake

Hey merci!

Ik ben zelf ook niet tevreden over de basdrum, zo'n goedkoop powerstroke ding als voorvel is mijn ding ook niet eigenlijk. Grappig wel dat je dat zegt van die bekkens, die klinken eigenlijk helemaal anders live. Geluidstechniek is een kunst...

Alles in 1 take. Digitale piano (via DI) en elektrische bas (ook via DI) en drums met 2 overheads (1 erboven en 1 tussen snare en hi-hat) en 1 BD microfoon. Alles via interface in de PC (macbook) opgenomen.

Alles werd in een take opgenomen, al waren daar wel een stuk of 9 takes voor nodig ;) Dit was take 8 denk ik. Met wat meer repetitietijd had de opname vast vlotter gegaan, voor de opnamedag gisteren hadden we het stuk een uurtje gerepeteerd. Het was een lange dag (van 9u tot 21u ongeveer).

animal

Mooie uitvoering/compositie Jake, iig heel prettig om naar te luisteren.
In vergelijking met de piano en basgitaar klinken de drums wel erg dunnetjes.
De bassdrum kan ik nauwelijks horen en de snare, hi-hat en ride klinken als losse instrumenten i.p.v. één geheel, dat heb ik wel vaker als drums niet (een beetje) zijn gecompressed. Niet uigesloten is dat dat dus gewoon aan mij ligt  hoor ;) .
Verder zeer netjes gespeeld, met een betere mix van de drums was het m.i. nog indrukwekkender geweest.

Jake

Nee Animal, ik ben het volledig met je eens. De drums klinken inderdaad heel dunnetjes, en absoluut niet zoals ik het zou willen. Dat lag voor een deel aan de ruimte denk ik (van opnemen ken ik niets), we hebben best wel wat posities met de microfoons die we hadden uitgeprobeerd maar alles bleef heel dunnetjes klinken, jammerlijk genoeg. Volgende keer toch maar naar een "echte" studio denk ik... =)

Paul

#523
okt 22, 2012, 21:37 Last Edit: okt 22, 2012, 21:38 by Paul

Grappig wel dat je dat zegt van die bekkens, die klinken eigenlijk helemaal anders live. Geluidstechniek is een kunst...
Alles in 1 take. Digitale piano (via DI) en elektrische bas (ook via DI) en drums met 2 overheads (1 erboven en 1 tussen snare en hi-hat) en 1 BD microfoon. Alles via interface in de PC (macbook) opgenomen.

Klinkt erg goed dan voor een digitale piano!
Geluidstechniek is inderdaad een vak apart. Jij kan het beste beoordelen wat er van de bekkenklank is overgebleven.

Wat voor overheads heb je gebruikt? Wellicht dat de keuze van de overheads (i.c.m. de ruimte) ook nog wat kan doen.

Jake

De overheads waren Sennheiser E914, de basdrum een E 902.

Omhoog