Zildjian ride - Klinkt gescheurd, ziet er onbeschadigd uit?

Gestart door professorroel, aug 23, 2014, 20:19

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

professorroel

Hallo Drum Forum,

Ik ben hier nieuw. Maar ik heb jullie hulp nodig dus ik hoop dat het werkt!

Ik heb vorig jaar een Zildjian 21'' Sweet Ride aangeschaft. Heel blij met het bekken, maar vorige week vrijdag tijdens een optreden begon mij op te vallen dat hij een stuk van zijn kracht/volume en klank mist. Ook zit er een soort ''sshhjjj'' door het geluid waardoor ik dus eerst dacht dat er een scheur in zou zitten. Heb het bekken overal gecontroleerd maar er is geen enkele beschadiging te vinden op stickmarks en een krasje na. Wat zou dit kunnen zijn? En wat kan ik ermee doen, is het te verhelpen of ben ik ermee gedoemd?

Trouwens; ook mijn 14,25'' K Custom Hybrid hihat begint aan de rand een beetje te scheuren in de top... Hopeloze zaak om dit naar Zildjian te sturen natuurlijk, ook al had dit niet gemogen voor zo'n duur bekken... weet iemand ook waar ik een losse top had kan scoren?

Alvast bedankt!  :) :) :)

Robert-Jan

Ik heb hetzelfde gehad jaren terug met een grote crash..er zat opeens totaal geen sound meer in en niets te zien. Volgens mij viel dat toen onder garantie.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

professorroel

Aha... Goeie info, hoe krijg ik zo'n ding bij de fabrikant? Ik heb geen bon, en ook geen idee of ik uberhaupt garantie heb!

professorroel


Ik heb hetzelfde gehad jaren terug met een grote crash..er zat opeens totaal geen sound meer in en niets te zien. Volgens mij viel dat toen onder garantie.


Aha... Goeie info, hoe krijg ik zo'n ding bij de fabrikant? Ik heb geen bon, en ook geen idee of ik uberhaupt garantie heb!

--> Nog maar even een keer zo, geen idee hoe ik posts weer verwijder maar ik wilde toch even citeren :)

Kevin_Argument

Heb je ook de overgang van bel naar blad goed bekeken? Als het mooi rondom de bel scheurt is dat iets moeilijker te zien. Ik heb het ooit gehad met een zildjian crash (net buiten garantie natuurlijk...)

jamsmurf

Ik had kortgeleden iets vergelijkbaars met een crash. Had ook geen bon, maar de winkel kon gelukkig mijn gegevens terugvinden in de administratie.
In mijn geval was het bekken te oud om onder garantie te laten vallen (5jr).
Pech voor mij, maar in jouw geval lijkt het alsof er mogelijkheden zijn.

Succes!

professorroel


Heb je ook de overgang van bel naar blad goed bekeken? Als het mooi rondom de bel scheurt is dat iets moeilijker te zien. Ik heb het ooit gehad met een zildjian crash (net buiten garantie natuurlijk...)


Ook niets te zien! Daar heb ik inderdaad goed gecontroleerd omdat ik zelf ook dacht dat het daar aan kon liggen...

professorroel


Ik had kortgeleden iets vergelijkbaars met een crash. Had ook geen bon, maar de winkel kon gelukkig mijn gegevens terugvinden in de administratie.
In mijn geval was het bekken te oud om onder garantie te laten vallen (5jr).
Pech voor mij, maar in jouw geval lijkt het alsof er mogelijkheden zijn.

Succes!


Ik heb hem ook niet bij een winkel gekocht... ik vond een adresje die demo-bekkens doorverkocht. Het emailadres heb ik niet meer en ik heb geen idee wat ik er nu mee zou kunnen doen...

Robert-Jan

Als je een goede band hebt met een winkel die  zildjian dealer is zou je t eens dsar kunnen proberen.
Of neem contact op met de importeur en leg t voor..
http://hoshinobenelux.eu
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

professorroel


Als je een goede band hebt met een winkel die  zildjian dealer is zou je t eens dsar kunnen proberen.
Of neem contact op met de importeur en leg t voor..
http://hoshinobenelux.eu


goed idee, ga ik doen! bedankt!

Omhoog