Sabian b8

Gestart door Ggdebb, apr 13, 2014, 19:38

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Ggdebb

Hallo drummers! Heeft er iemand ervaring met sabian b8 bekkens? Of met de sabian b8 rock bekkens? Ik drum nu al 5 jaar en ik heb genoeg van een hihat en een crash/ride bekken. Is die b8 goed of toch maar duurder gaan? Ik wel maar klein budget. Alvast bedankt voor je reactie! Greetz. HANGLOOSE.

drfill

B20 klinkt echt beter als B8, zeker als je maar 1 crash zoekt zijn er genoeg
betere cymbals te vinden op bv. marktplaats..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Rick

B20 klinkt anders dan B8, B20 is niet perce beter. Ik heb bijvoorbeeld liever een Paiste 2002 dan een Sabian XS20. Afwerking en hamering doet meer dan de legering, en dat is waar Sabian B8 helaas punten laat liggen. Ik zou doorsparen voor een duurdere serie, dat loont de moeite wel.

Joris

Maar ja Sabian B8 en XS20 zijn goedkopere series en paiste 2002 niet. Als je dan toch een Sabian B8 crash wilt kijk dan of je een thin crash kan vinden niet zo'n rock ding.

drfill

daar hebben jullie gelijk in, hamering en dikte.. b20 is dan meer een smaak kwestie..
als het toch goedkoop moet zou ik eens Stagg DH (dual hammered) crashes beluisteren..
(tenzij je per se Sabian wilt)..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Ggdebb

Toch maar voor xs20 gaan denk maar weten jullie of die b8 pro veel beter is dan de gewone b8 ? De prijs van set scheelt 100 euro

Kevin_Argument

Ga ze even proberen in de muziekwinkel, dat werkt nog steeds het best!


Rick


Maar ja Sabian B8 en XS20 zijn goedkopere series en paiste 2002 niet.


Zoals ik al zei: ik zou doorsparen voor een duurdere serie

koene

Het enige verschil tussen de b8 en b8 pro is het uitzicht van de bekkens: die pro hebben een 'gepolijste' afwerking (spiegel-effect), terwijl de b8 eruit ziet als gewone bekkens. Qua klank is het verschil minimaal: de pro is iets helderder.

Persoonlijk zou ik ook eerder 2e hands een betere versie kopen, of voor de masterworks gaan. Veel succes met je zoektocht!

Ggdebb

Heb wat verder zitten zoeken en kwam uit op meinl classics. Iemand ervaring met deze stuff? Ze zijn wel wat duurder maar dat maakt niet uit. Ik heb jammer genoeg geen winkel in de buurt om bekkens uit te proberen.

Rick


Heb wat verder zitten zoeken en kwam uit op meinl classics. Iemand ervaring met deze stuff? Ze zijn wel wat duurder maar dat maakt niet uit. Ik heb jammer genoeg geen winkel in de buurt om bekkens uit te proberen.


Dat zijn op zich prima bekkens. Een B10 legering, machinaal verwerkt. Qua prijs-kwaliteit op zich prima. Toch denk ik dat de Masterwork Troy serie interessanter is voor je.

FoREVer

misschien een vraag die erg laat komt. Wat voor muziekstijl speel je ? dat maakt ook uit want B10 is goed voor metal maar b20 is veelzijdiger.
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Ggdebb


misschien een vraag die erg laat komt. Wat voor muziekstijl speel je ? dat maakt ook uit want B10 is goed voor metal maar b20 is veelzijdiger.


Ik speel meestal gewoon rockmuziek maar soms ook andere stijlen

FoREVer

dan zou ik inderdaad de masterworks doen
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

drfill

dat is een goede omschrijving van b20.. meer 'all-round' ..
(en 'ik' vind ze ook dynamisch beter dan b8.. )
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Rick

Ik vind met name bij Ride bekkens het verschil tussen B8 en B20 erg groot. Bij B8 ligt de pitch vaak iets hoger dan bij B20, en een bekken is bij B8 vaak alleen echt als ride te gebruiken en lastig te crashen, of niet mooi als je hem crashed omdat het allemaal vrij schel is.

Hierbij moet ik wel zeggen dat het een kwestie van smaak is.

Omhoog