Hoe hang ik mijn cymbal op?

Gestart door NathanR, jan 11, 2014, 18:22

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

NathanR

Heeft iemand hier cymbals aan z'n muur hangen, en zo ja.. hoe heb je dat gedaan en werkt dat op die manier goed? :)




Kevin_Argument

Ik heb een splash aan m'n kast hangen, gewoon met doorzichtige plakband. Maakt een leuk geluidje als ik de deur dicht laat vallen ^^
Verder heb ik nog een cymbal op mijn kamer hangen met behulp van nagels.



Dit schatje was een "beetje" mishandelt door mij, dus heb ik hem op een drummersfestival laten signeren door de broertjes Appice (die fuck bij de scheuren komt van Carmine^^).

Als je geen houten muur hebt ben je hier natuurlijk niets mee :p

patrick76

Een heeeeeeeeeeeeeeeeeeele lange schroef of een lange haak met schroefdraad.
Zoiets als dit.

Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

NathanR

Oh ja die laatste is wel een goeie optie. Thanks!

paQ

en hoe krijg je je bekken daar dan aan?

NathanR

Ik denk Patrick dan bedoeld dat je dat haakje door het gat in de cup doet?

paQ

ja dat kan wel zijn, maar dan moet het haakje kleiner zijn dan het gat in je bekken... toch?

NathanR

Dat lijkt me wel zo praktisch ja.

paQ

maar hij moet ook heel lang zijn. En een hele lange vinden met ene heel klein haakje... kwee niet of dat er is

Robert-Jan

Of bekken omdraaien.. :z
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

paQ

dat is lame -O-

Robert-Jan

Maar hij hangt wel.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Animal baars

Je kan ook een lang draadeind m8 of m6 bij de bouwmarkt halen en met een standaard bekkenschroef het ding vast draaien. Ziet er ook nog eens 'echt' uit.

Er zijn ook speciale draadeinden om in een muur te plaatsen met een plug, die hebben een deel grove draad, en een langer deel fijne draad. Maar dat is vooral voor zware dingen, 1 bekken is dat niet.

paQ

da's nou nog eens een goeie tip :)  (voor als je je bekken aan de muur zou willen hangen dan... :+  )

patrick76


Ik denk Patrick dan bedoeld dat je dat haakje door het gat in de cup doet?


Klopt Nathan. Dat bedoel ik.  :)
Moet het deel dat in de muur moet (dus met het schroefdraad) wel lang zijn.


paQ, als het haakje zelf te groot is, dan kun je natuurlijk ook het bekken tegen de muur houden en dan het haakje erin draaien ipv eerst het haakje erin draaien en dan de bekken erop "wurmen". :)

Maar ik denk dat de oplossing van Animal Baars misschien nog wel het beste en mooiste is.  :Y
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

Animal baars


da's nou nog eens een goeie tip :)  (voor als je je bekken aan de muur zou willen hangen dan... :+  )


Maar vergeet het stukje rubber niet, anders krijg je keyholes...

NathanR

Goed, bedankt allen! Ik weet genoeg. Topic kan volgensmij dan dicht.  :)

Rick

Anders kun je je bekkens altijd nog aan de muur vast kitten ;)

Omhoog