Het Meinl topic

Gestart door Kasper, jan 08, 2014, 01:13

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Kasper

Het verbaasde mij dat er nog geen topic over dit fantastische merk was (of ik heb er overheen gekeken, sorry in dat geval). Vertel hier over de bekkens van Meinl die jij in het bezit hebt of graag zou willen, of al het andere wat je kwijt wil over dit merk.

Ik heb zelf:

16" Byzance Brilliant Medium Thin Crash
18" Byzance Traditional Medium Crash

Gisteren besteld (hopelijk deze week binnen):

10" Byzance Extra Dry Splash

Otje

Volgens mij is er idd géen Meinl topic. Wat ze toch wel verdienen. Ze worden een beetje ondergesneeuwd door 3 andere grote merken. Geweldig assortiment met veel meer dan alleen bekkens. Voor de intro, dat eigenlijk totaal overbodig is, de website: http://www.meinl.de/  én dat wat Wiki er over te vermelden heeft: http://nl.wikipedia.org/wiki/Meinl. Wederom wordt ook  hier alleen naar de bekkens verwezen terwijl het aanbod aan percussie instrumenten vele malen indrukwekkender is. Maar ja ze hebben ook zoveel; daar kan je een boek over schrijven of een topic aan wijden..!

Kevin_Argument

Ik heb enkele Meinl cymbals in mijn bezit!

17"Mb20 Heavy Crash
16" Mb8 China
10" Mb8 Splash

Ik heb de China en de Splash tesamen gekocht, maar ik had thuis pas door dat ze van hetzelfde merk en serie waren. :p

Cas

Ik heb zelf een Meinl Soundcaster Fusion Powerful ride (20")  :)
PIIIIIIIIIIIIIIINGGGGGGG  8)
Wel echt een prachtig geluid, en ondanks zn luidheid best breed inzetbaar  :Y

Rick

Tsja, laat ik ook maar eens meedoen  :)






Meinl Byzance Vintage 22" Sand Ride
Meinl Byzance Jazz 20" Sweet Ride
Meinl Byzance Jazz 20" Thin Ride
Meinl Byzance Extra Dry 20" Medium Ride
Meinl Byzance Dark 18" China
Meinl Byzance Jazz 18" Medium Thin Crash
Meinl Byzance Jazz 17" Medium Thin Crash
Meinl Byzance Traditional 14" Thin Hihat
Meinl Byzance Extra Dry 14" Medium Hihat
Meinl Byzance Traditional 10" Splash
Meinl Byzance Dark 10" Splash
Meinl Byzance Dark 8" Splash
Meinl Byzance Traditional 6" Splash

En de twee vreemde eenden in de bijt:
Diril Custom 6" Raw Bell Bell
Wuhan 14" China met 4 rivets (stack met 10" Dark Splash)

Stiekem zit ik wel een beetje met een schuin oog naar die Byzance 21" Transition Ride te kijken. Erg tof!

Technobeat


Tjeee , heb je soms de hele winkel leeg gekocht Rick ?
Of is een deel van deze fantastische verzameling bekkens door inkoop / verkoop / handel verkregen ?

Super toffe bekken set hoor ! 8)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

5150

#6
jan 12, 2014, 19:00 Last Edit: jan 12, 2014, 19:01 by 5150
Ik heb allemaal mooie zildjians...maar vind t leuk te wisselen af en toe. Ik ben helemaal weg van deze cymbal-setup van Mike Johnston

http://youtu.be/tjOWS4_58iM
***...in-between-drums...***

Rick

Ik heb er behoorlijk wat van marktplaats ervoor afgestruind, hoewel ik ook wel een aantal dingen nieuw heb gekocht!


Hans

" « Reactie #7 Gepost op: Vandaag om 04:02 » "

Insomnia Rick ?

Rick

Ja zoiets, ik slaap erg weinig de laatste tijd  :/

Kasper

Wat een prachtige set bij elkaar Rick! Ben er jaloers op! :'(

Gisteren is mijn Byzance Extra Dry 10" Splash gearriveerd. Fantastisch!

kasper169

hallo,
ik weet niet of ik deze vraag hier moet stellen of ik een nieuw topic moet aanmaken. Maar ik vraag het maar gewoon hier. Ik heb nog een oude meinl liggen (meinl sterling) van 18 inch. Ik kwam er net achter dat hij van meinl was. Hoeveel zou deze cymbal waard kunnen zijn? ik verwacht er niet veel van, maar met 20 a 30 euro ben ik tevreden.
groeten,
kasper

Machiel

Neem mij vooral niet te serieus.

nanouk

Ik heb een setje (crash, ride, china) van de Amun serie. Wel een prijzige serie maar erg fijn. Helaas worden ze niet meer gemaakt.

Rick


Ik heb een setje (crash, ride, china) van de Amun serie. Wel een prijzige serie maar erg fijn. Helaas worden ze niet meer gemaakt.


Ze worden nog wel gemaakt, maar onder de naam Mb8 tegenwoordig. Valt wel mee qua prijzigheid ten opzichte van de Byzance lijn.

Glorie

Ik heb onlangs een Meinl ride in bezit gekregen.
Hij oogt vrij oud en als ik de vervaagde tekst ontcijfer, staat er volgens mij 'Meinl King Beat 100'.
Nu heb ik op internet het een en ander proberen op te zoeken, maar er is erg weinig over te vinden.
Zijn er hier misschien mensen die er meer over weten, en evt ook weten hoeveel een dergelijke ride waard is?
Alvast bedankt!

Rick

Hij is hooguit 30-40 euro waard. Het is een oud bekken uit de tijd dat Meinl alleen nog maar budget (beginners) spullen maakte.

Peter O

#17
dec 04, 2014, 14:02 Last Edit: dec 04, 2014, 14:06 by Robert-Jan
Commentaar van de moderator alleen spullen aanbieden in de advertentie sectie aub

nosence

Niks mis met Meinl

Zelf

B8 17"  medium crash
B8 18"  medium crash
Classic 18" china
Generation X 18" Signal Crash
Generation X 16" Crash

Nu nog een oude Stagg 20" Briljant Ride en 13" Medium hi'hat. Maar zwaar er over aan het na denken om deze om te zetten in een 13" Hi-Hat en 20" ride van Meinl.

Alleen die filter china's van Meinl ben ik niet zo kapot van, geluid is geweldig niks mis mee, levensduur daar tegen valt vies tegen. Die gaatjes zijn te slecht geboord waardoor deze snel in scheuren.... jammer

groovemaker

Mijn eerste cymbals waren Meinl!

Toen ik betere cymbals kocht verloor ik het merk een tijdje uit het oog, maar werd gister weer geconfronteerd met de undeniable kwaliteit toen ik een (toch best moeilijke) keuze moest maken tussen een Meinl Byzance en een Zildjian K. Beide met van die gaten erin.

Het is uiteindelijk de K EFX geworden(zie Ganz Geile Aankopen topic) maar het was geen makkelijke keuze.

Goed dat er een topic is voor dit merk! *O*
If it's too Loud you're too old!

Mart098

Om dit topic maar weer nieuw leven in te blazen...
Ik heb 2 (of eigenlijk 3) cymbals van Meinl:
- De HCS 14" Crash
- De MCS 14" Medium Hi-Hatts

Volgens mij is de HCS op dit moment de goedkoopste serie van Meinl. En dat is wel te merken. Bijna geen 'hammering', wat resulteert in een heel hoog gepitchte cymbal. Met wat tape op de cup is het te doen.

De hi-hatt zijn van de MCS-serie. De MCS is duidelijk een betere serie dan de HCS. Mooie hammer marks (helaas wel machinaal) en dikkere cymbals. De hi-hatts klinken heel scherp en zijn van die mooie all round hatts. De verkoper zei dat ie wel 10/12 jaar mee kon. Dat is helemaal mooi meegenomen. :)

En inderdaad, Meinl heeft veel meer te bieden dan alleen cymbals. Op de muziekvereniging waar ik zit, is bijna alle percussie van Meinl. Zeker een mooi merk! :)
Stagg - Sabian - Meinl - Remo - Vic Firth

XFerence

Ik heb zelf slechts twee bekkens van Meinl, beide niet meer gemaakte modellen:
  • Soundcaster 14" Medium Hi-hat (oude serie van voor de Custom en Fusion varianten; traditional finish heeft deze met een droger geluid)
  • Amun 18" China (net gekocht, lang naar opzoek geweest!)


Meinl HCS en MCS zijn beginners bekkens. Met machinale hamering is niks mis mee. Het klinkt natuurlijk een tikje anders, maar anders is niet slechter. De MCS en HCS zouden mij niet verbazen als die niet eens gehamerd zijn, maar direct met hamering en al in vorm gedrukt zijn om de kosten laag te houden. Dit is toch vrij extreem, maar geen vreemd fenomeen bij absolute budget lines van alle merken.

Mb8 is de vervangende serie van Amun, maar volgens mij geen identieke vervanging, beiden zijn weliswaar van B8 en machinaal bewerkt, maar zijn qua klank niet identiek. De Mb8 serie klinkt glaziger.

Mart098

Citaat van: XFerence link=msg=6227 ate=1446304668
Meinl HCS en MCS zijn beginners bekkens. Met machinale hamering is niks mis mee. Het klinkt natuurlijk een tikje anders, maar anders is niet slechter. De MCS en HCS zouden mij niet verbazen als die niet eens gehamerd zijn, maar direct met hamering en al in vorm gedrukt zijn om de kosten laag te houden. Dit is toch vrij extreem, maar geen vreemd fenomeen bij absolute budget lines van alle merken.
De MCS is een mid-range serie, gemaakt van B8. Zeker geen slechte serie hoor.
De HCS is bijna de helft goedkoper dan de MCS, dus HCS is wel echt een beginners serie. Daarvan kan ik me wel voorstellen dat ze met hammering en al in vorm gedrukt zijn.
Maar de MCS is duidelijk een betere serie en een goede mid-range.
Stagg - Sabian - Meinl - Remo - Vic Firth

Jor

Ben momenteel in het bezit van 2 Meinl crashes, Byzance extra dry thin crash in de maat 18" & 20". Echt heerlijke bekkens!

Op mijn wensenlijstje staan nog de Meinl Byzance Traditional hammered thin crash 20" (pfhoe wat een mond vol!) en de 14" sand hats van Benny Greb. Nog even sparen...

Omhoog