Hoe speel ik...

Gestart door GCN, okt 06, 2011, 11:03

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Animal baars

Ik krijg precies dat extra tikken met m'n vingers niet onder de knie.. Kwestie van oefenen want het klinkt waanzinnig dus ik wil het kunnen...

drums97

Ben ik ook ooit eens aan begonnen, maar aangezien de techniek nog ver te zoeken is, heb ik besloten om eerst überhaupt ghostnotes te leren spelen  -O-
Maar idd een beetje kort door de bocht  :F
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

JordyMin

iemand de noten van Chris Isaak - Wicked Games ?

dunDaan

Boem Tak Boem Tak, how hard can it be ??
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Jenslathouwers

luisteren en naspelen, daar leer je het meeste van , en het is zeker haalbaar bij songs zoals deze...  8)
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

JordyMin

Ja man, het is vrij hard, als je net begint : )

Technobeat


Boem Tak Boem Tak, how hard can it be ??


Ho Ho , het is : Boem Tak Boem Boem Tak , en dient bij voorkeur gespeeld te worden met brushes op de snare en toms .
Het is een rustig en gevoelig nummer , dus ALS er met stokken gespeeld wordt is een zacht Takje meer dan voldoende .

Het beste is om eens deze drum cover te bekijken en dan zelf (mee)spelen :

DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

JordyMin

Zijn er websites waar veel drum sheets opstaan voor liedjes?

Jochem


Zijn er websites waar veel drum sheets opstaan voor liedjes?

Wat heb je nodig?

rene p

kijk een op de site van drumschoolfredlangkamp.nl daar staan er een flink aantal.
suc6
" Im not nervous im a DRUMMER"

Hammar

Die zijn eraf gehaald ivm de buma/stemra, rechten enzo.....

Robert-Jan

Ze staan er weer zo te zien.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

rene p

ja staan er alweer een tijdje komen alleen geen nieuwe meer bij en zijn gewoon nog steeds te downloaden.


" Im not nervous im a DRUMMER"

Hoefnix

Mijn zoontje oefent een snare-etude. Een stukje daarvan (4/4 maat) zijn gewoon achtsten 1&2&3&4& en dat 6 keer. Alleen staan er op verschillende plekken een boogje van de ene naar de andere noot.

Hoe speel je dat op een snare?

Ik neem tenminste aan dat dat anders moet klinken.

Nijlpaard

Dat is een samengebonden noot. Ik heb altijd geleerd dat je die dus aan moet houden als het dezelfde noot betreft en in het geval van een trommel betekent dit dat je de laatste van de samengebonden noten niet speelt.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

drummermaarheeze

Klopt, je verlengt de duur van de eerst noot met de duur van de noot waar het boogje naartoe gaat.
Twee achtsten met een boogje ertussen speel je dus als een kwartnoot.

Kevin_Argument

Kan het zijn dat het om een boek gaat dat het zichtlezen moet verbeteren? Ik had zo'n boek van de muziekschool (ik ben de naam vergeten) en daar stonden verschillende ritmes vaak op de raarste manieren geschreven. Eigenlijk wel leuk om mee bezig te zijn^^

Maar wat Nijlpaard zegt is correct. 2 achtste noten die aan elkaar gebonden zijn klinken op een trommel als een vierde noot.

Hoefnix

Voor sax en gitaar snap ik het wat je houdt de toon dan aan.

Maar een toon aanhouden op een snare gaat toch niet? Dus alleen een kwart noot spelen, that's it?

Kevin_Argument

Jup, meer is het niet.

Dat is toch bijvoorbeeld hetzelfde als 1 kwart noot spelen, of 1 achtste en een achtste rust, of 1 zestiende en een gepunteerde achtste rust, ....
Een slag is een slag en hoe lang je deze hoort hangt af van je trommel, vel, demping, locatie, ...

Robert-Jan


Het idee achter een verbindingsnoot is inderdaad voor bijvoorbeeld de blazers dat ze met 1 aanzet een noot aanhouden..langer blazen dus..wij trommelaars kunnen niks anders dan aanzetten ( slaan) en dan de verbonden noot als rust zien.

Dus voor ons is het ritme van de twee onderstaande maten hetzelfde
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hoefnix

En hoe zou je het in de praktijk doen?

Net even gespeeld, zoals RJ aangeeft klinkt het zo-zo. Voor de klank vind ik het mooier om alle achtsen te spelen waarbij 2 en 4 uit RJ's voorbeeld een hele zachte roffel is. Ook met de muziek klinkt het mooier.


Kevin_Argument

In de praktijk speel je het zoals RJ aangeeft. De roffels staan er niet.
Wat jij het mooiste vindt is iets subjectief.

Nijlpaard

Gaat er niet om of het mooi klinkt maar dat je leert spelen wat er staat toch :?

Zie hem al zitten in een ensemble en bij iedere samengebonden noot een zachte roffel spelen. Dirigent gaat er stapelierengek van worden :+
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Hoefnix

Volgens mij is muziek niet zo strak, en is er vaak ruimte voor interpretatie en andere uitvoeringen zelfs bij een ensemble. Inderdaad moet je begrijpen en kunnen spelen wat er staat.

Daarnaast mag je toch ook leren dat er meer is.

Robert-Jan

In trommel oefeningen is het wel strak.
natuurlijk kan je er van maken wat je wil, maar er staat geen roffel daar is weer een andere notatie voor.
De praktijk is zoals ik in het voorbeeld aangeef..wat in de eerste maat geschreven staat klinkt exact ( op een snaredrum) hetzelfde als in de 2de maat..geen roffels, dan zou het anders genoteerd worden.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Omhoog