Drummen; waarom doen we het eigenlijk?

Gestart door Kevin_Argument, mrt 27, 2013, 23:34

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Kevin_Argument

mrt 27, 2013, 23:34 Last Edit: jun 21, 2013, 18:31 by Kevin_Argument





Slotvraag: Waarom is wat we doen de moeite waard? Ook als daar niets van afhangt.

Rick

Voor mij is het een uitlaatklep voor mijn creativiteit en af en toe mijn frustraties. Het geeft me rust in mijn denken en is ontspanning over het algemeen. Door drummen heb ik mensen leren kennen die ik anders nooit had leren kennen, en het geeft je een kijk op muziek die andere mensen niet hebben. Naast dat het super is voor je coordinatie en je hersenontwikkeling.

Je vriendin moet niet zeuren, vraag maar eens hoeveel geld er in haar kleding/schoenenkast zit  8)7

willem4130

Dat het je plezier geeft vind ik de voornaamste reden.

Verder heb ik er super veel mensen door leren kennen, heeft het voor mijn gevoel mijn analytisch vermogen versterkt, het is sowieso motiverend bewust en progressief ergens mee bezig te zijn, het is ontspannend, vernieuwend, uitdagend. Het heeft ook mijn kijk op muziek sterk beïnvloed. Jouw vriendin kan moeilijk ontkennen dat muziek niet leuk is (heb nog nooit iemand ontmoet die muziek haat) en hoe cool is het om daar nog intenser van te kunnen genieten?
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

Erik

Drummen is een hobby en een hobby mag best wat kosten. Daar werk je voor, nietwaar?
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Nlz

Voor het plezier wat het me geeft, zeker als na gevoelsmatig talloze keren een nummer er goed uit proberen te krijgen het dan toch vlekkeloos lukt.
En ja, dat kost wat, maar zo is dat met iedere hobby. Hier probeert Mevr. Nlz ook wel eens wat tegengas te geven als ik iets voor mijn kit wil hebben, met hetzelfde argument "we kunnen er ook iets leuks voor doen"
1: Alsof we nooit iets leuks doen en alleen maar op de bank voor de TV hangen.
2: Drummen IS leuk!  :Y
3: Als ik zeg "Joh, alweer een pakketje van Zalando?" komt er terug "jaaaa, maar is voor mijn werk, moet ik er toch netjes uit zien" uh-huh, natuurlijk, en je kast is leeg zeker?

Dat zijn van die dingen die, ook na bijna 11 jaar een relatie te hebben, je gewoon voor lief neemt van elkaar. Zo zit de ander nou eenmaal in elkaar, accepteer dat.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Nijlpaard

#5
mrt 28, 2013, 08:52 Last Edit: mrt 28, 2013, 08:57 by Nijlpaard
[knip]


Ik moet mijn grote mond leren houden  :X
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Machiel

Ik heb mijn vriendin gewoon een afspraak. Als ik wil drummen dan kan dat, natuurlijk in overleg maar het kan wel. Moet ik iets kopen (stokken/vellen/gear) dan kan dat ook. Alles in overleg.

Maar uiteindelijk waarom ik het doe is gewoonweg omdat ik van drummen houd. Het is niet iets waar ik zomaar mee kan stoppen. Als je vriendin ooit weer vraagt waarom je drumt moet je gewoon zeggen: "Om dezelfde reden waarom ik met jou ben.. ik houd ervan. "

Dan heb je en een fijne avond en geen gezeik meer.

:D
Neem mij vooral niet te serieus.

dmenace

Ik drum voor de vrouwen...

Star

Heel simpel, ik drum omdat het gewoon het gaafste instrument is wat bestaat. en drummen is gewoon leuk is om te doen
Dixon drums & hardware.

Mapexmepper

Vervelend dat je vriendin vindt dat je alleen maar dingen mag doen die wat opleveren, je bent toch geen melkkoe? Kijk uit met het type vrouw wat zo denkt en bezint eer ge begint! Er zijn meer vrouwen dan kerken en ook zat die je hobby respecteren. Ik spreek uit ervaring en mijn advies is om eens goed na te denken of je wel met zo iemand verder wilt. Hard maar waar.

drumlarsos

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen!

Kevin_Argument

Dank jullie wel voor de reacties! Ik zal het er zeker nog met haar over hebben, en ik zal wel zien of ze bijdraait. Drummen doe ik nu eenmaal graag, repeteren met je bandleden (lees: vrienden) is geweldig plezant, en optreden voor een tof publiek (ga niet spelen op een gratis vat van een chiro, echt niet) is zo gewoonweg fantastisch.
Nogmaals bedankt aan de mensen met nuttige reacties!

Mapexmepper

Bijdraaien? Het is duidelijk dat ze wil dat jij alleen maar drumt als je beroemd wordt een heel veel geld binnensleept, dat zal niet gebeuren want zelfs Clyde Stubblefield is er niet rijk van geworden.

Rick


Bijdraaien? Het is duidelijk dat ze wil dat jij alleen maar drumt als je beroemd wordt een heel veel geld binnensleept, dat zal niet gebeuren want zelfs Clyde Stubblefield is er niet rijk van geworden.


Lars Ulrich dan weer wel....

Star


Lars Ulrich dan weer wel....


Wat dacht je van Charlie Watts.
Dixon drums & hardware.

Mapexmepper

Het kan wel, maar makkelijk is het niet.

Otje


Dank jullie wel voor de reacties! Ik zal het er zeker nog met haar over hebben, en ik zal wel zien of ze bijdraait.


Wie weet, worden jullie ooit nog eens een drum stel

jamsmurf

Drummen is gewoon leuk om te doen en inderdaad: je leert in bandverband (en jammend) een hoop mensen kennen.
Dat het geld kost is niet meer dan logisch.

Zolang ik er plezier in heb, zal ik het blijven doen. Dat het soms geld oplevert (door leuke optredens) is mooi meegenomen. Echter staat het in geen verhouding tot de tijd die er ingestoken is. Maal ik daar om? Neen!!

Kortom: ga er lekker mee door zolang je het leuk vindt! *O*

Hans

Laten we ons vooral niet bemoeien met de relaties van forumleden.... Het gaat gewoon om pret en afleiding. Als je niet gaat drummen ga je iets anders doen wat geld kost. Alle pret kost geld.

Kevin_Argument

#19
mrt 28, 2013, 22:31 Last Edit: mrt 28, 2013, 22:32 by Kevin_Argument

Laten we ons vooral niet bemoeien met de relaties van forumleden....


Als het me niet aanstaat, dan lees ik er los overheen ;) Toch bedankt! :)

Harre

Het is een hobby en een hobby kost geld. Het voordeel wat je bij drummen hebt is dat het nog iets op kan leveren als je met een bandje op pad gaat en zo betaald je hobby zich voor een deel terug. Als je op bijvoorbeeld voetbal zou zitten kost dat alleen maar geld.

Maar goed, voor mij is het zeker achteraf gezien een manier geweest om met heel veel muzikanten in aanraking te komen. Je doet ervaring op en leert op die manier niet alleen sociale dingen maar ook muzikale dingen. Het gaat allemaal (letterlijk) spelenderwijs en dat maakt het juist zo leuk naar mijn idee. Een uitlaatklep is het voor mij ook zeker, trouwens...  :Y
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Erik


Laten we ons vooral niet bemoeien met de relaties van forumleden.... Het gaat gewoon om pret en afleiding. Als je niet gaat drummen ga je iets anders doen wat geld kost. Alle pret kost geld.


Niet alle pret...
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

5150

Jeetje...20 jaar en dan al een vriendin die hier over begint ???...ik wil niet veel zeggen...
***...in-between-drums...***

Technobeat


Drummen is gewoon GAAAAAAF om te doen , en ja er gaat geld in zitten .
Maar er zijn ook mannen die de hele zolder vol hebben staan met modelspoorbaan wat zéker ook erg duur is .
Wat is er verkeerd aan om een mooie hobby te hebben ? , je bent thuis en doet niemand kwaad , zit niet achter andere vrouwen aan ....... wat wil je nog meer . :)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Hans

#24
mrt 29, 2013, 22:11 Last Edit: mrt 30, 2013, 17:41 by Hans

Niet alle pret...



Ja, maar daar word je dan weer doof van :)

Omhoog