ambities en kritische hindernissen

Gestart door drumcabine, jan 30, 2013, 02:48

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

drumcabine

Hallo collega drummers,

Ik ben opzoek naar drumers/muzikanten met dezelfde ervaringen of mensen die in het algemeen tips en adviezen willen geven rondom de volgende kwestie:

Ik houd erg van muziek en muziek maken (vooral drummen natuurlijk!), mijn wens is om "ooit" met een goed bandje serieuze dingen te gaan doen. 8 jaar geleden ben ik begonnen met drummen. Van die 8 jaar heb ik er 2 jaar serieus gestudeerd. 90% van mijn vaardigheden heb ik geleerd in die 2 jaar. De laatste 6 jaar heb ik alleen maar problemen gehad. Om er een paar te noemen:

1.   Met stipt op één: geluidsoverlast. Ja, ik heb een elektrisch drumstel gehad en nee, deze voldeed absoluut niet. Thuis akoestisch drummen werd als zeer vervelend beschouwd door een aantal buren. Afspraken over gemaakt, maar ja, je studeert niet fijn als je weet dat mensen er last van hebben en daarbij wil je soms ook wel eens even wat langer en op andere tijdstippen spelen. Inmiddels zit ik op mijn 3e plekje ergens in een donker hoekje in een veel te dure locatie op één of ander industrieterrein aan de andere kant van de stad. (lekker gezellig  :/ )
2.   Tijd & energie: Ik heb heel bewust voor gekozen om niet een muzikale opleiding te volgen (baangarantie, toekomstperspectief). Momenteel werk ik 28 uur en moet daarnaast een voltijdstudie afronden. Jullie begrijpen misschien wel dat je na een dag studeren, werken, administratieve klussen, niet altijd energie hebt om door weer en wind naar je oefenruimte te fietsen om daar vervolgens nog even 1 tot 2 uurtjes goed te studeren.