Grooover Beta

Gestart door grooover, jun 14, 2013, 14:43

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

grooover

Grooover Beta Test
Grooover is een hulpmiddel voor drummers om drum fills, grooves en breaks gemakkelijker te leren, vast te leggen en te delen.

Het doel is om gemakkelijker je inspiratie digitaal vast te kunnen leggen op een makkelijkere manier dan de meeste notatie software. De fills, grooves en breaks moeten beoordeeld kunnen worden en je moet je eigen favorieten kunnen bijhouden. De vast gelegde stukken kunnen bijvoorbeeld uit een bepaalt nummer komen (Oasis - Wonderwall 1:54) maar ook uit een Youtube filmpje of een eigen idee.
Vastleggen van grooves, fills, breaks
•   Makkelijker kunnen vastleggen. Dit moet dan handmatig worden ingevoerd. Opnemen via een elektronisch drumstel is een 2e stap. Ons idee is korte stukjes (fills enz) maar hele nummers zou misschien ook een optie zijn.
•   Koppelen aan youtube filmpje

Leren
•   Tempo kunnen aanpassen
•   Zien wanneer welke noot wordt gespeeld

Delen
•   Je grooves, fills, breaks delen met anderen
•   Overzicht aan de hand van beoordeling
•   Grooves, fills, breaks aan je favorieten toevoegen
•   Link onder Youtube filmpje zetten naar grooover zodat je de fill kunt toevoegen aan je favorieten
•   Centrale plek voor al je grooves, fills, breaks

http://www.youtube.com/watch?v=zkkdbZpI87s

Op het moment is Grooover al zover gevorderd dat het in de test fase is beland. Nu willen wij jullie vragen om eens te kijken bij Grooover en hier je mening over te geven. Met jullie feedback kunnen wij zo het product nog weer verder verbeteren. Is het overzichtelijk, werkt het fijn? Enzovoort. Elk andere op- of aanmerking is natuurlijk ook altijd welkom.

Grooover is te vinden op de onderstaande website:

http://jeroenlammerts.nl/

Inloggegevens:
demo@grooover.com
demo1234

(Momenteel wordt alleen de browser Google Chrome ondersteund)


Opmerking over de editor:
De editor functionaliteit is nu nog erg beperkt. Deze is nu gebaseerd op drumtabs maar ondersteund daarvan nog niet alle soorten noten. Daarnaast is de editor nu alleen toepasbaar voor 16e noten en niet bijvoorbeeld voor triolen en andere maat soorten (3/4 enz.).

Dit zal nog verder uitgewerkt moeten worden zodat allerlei verschillen drumpartijen kunnen worden vastgelegd. Ook een opties om echt notenschrift te verwerken zal een punt zijn voor verdere doorontwikkeling. Gedacht moet worden als een editor zoals http://www.noteflight.com/ dat doet.

Met vriendelijke groeten,
Jeroen Lammerts en Patrick Birza


Kevin_Argument

Tabs vind ik maar niks, het leest gewoon niet gemakkelijk. Ik zou dit nooit gebruiken.

Robert-Jan

Hallo Patrick en Jeroen..
Nou jullie hebben er geen gras over laten groeien sinds de laatste post, dat vind ik mooi om te zien.
Toevallig zit ik op dit moment dik in noteflight omdat we na jaren experimentern met e learning omgevingen wederom een nieuwe pilot gaan draaien waar we dit gaan implementeren voor diverse muziekinstrumenten.
Het idee wat je hebt is niet nieuw, wel nieuw is dat je het toespitst op drums.. Ik wil je meegeven dat overgaan op ' normaal' notenschrift van essentieel belang is..Als je dat niet doet laat je een grote markt  liggen, zo groot dat ik bijna met zekerheid durf te zeggen dat het succes van dit project daar van af zal hangen.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

grooover

Bedankt voor de reacties tot nu toe! Maar we willen graag van nog meer mensen hun mening. Dus als je even tijd over hebt, probeer Grooover uit en geef ons je mening.


Omhoog