Welke vellen moet ik kopen?

Gestart door vandeflosch, nov 12, 2011, 15:31

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Air Piet


Een vriend van mij heeft een Emperor X op z'n snare. Absoluut niet mijn ding, veel te dik. Maar oke ik gebruik ook echt alleen een coated ambassador, dat klinkt op mijn snare veruit het beste.


Is inderdaad een dik vel, op mijn main snare zou ik het denk ik ook niet lekker vinden klinken. Daar heb ik ook het liefst een ambassador of een controlled sound op.

Maar op die CA klinkt het lekker.  :z

musiqman

#176
dec 10, 2012, 10:03 Last Edit: dec 10, 2012, 11:11 by musiqman
20 mil, coating en een stip. da s wel heel dik idd (ter vergelijking een Pinstripe is twee keer 7 mil net als een Emperor alleen met het streepje)

Voor snare vind ik trouwens zelf de Controlled Sound op de 13" en de Vintage Ambassador en Ambassador op de 14" erg fijn.

Nijlpaard


Ik kom nu ook nog iets interessants tegen.
De Ambassador X....Werkt dat volgens jullie ook op Toms?



Werken prima op toms. Heb ze op mijn mapex liggen met berken ketels. Wat mij betreft perfect tussen Coated A en pinstripe in :Y


Ik heb op een set gespeeld met Amb X. Als je het mij vraagt, als je echt een dikker vel wilt, ga dan gewoon voor een emperor.


OF de set was slecht gestemd :? Het is overigens wel een hele sprong van een Amb X naar een emperor.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

paQ


20 ply, coating en een stip. da s wel heel dik idd (ter vergelijking een Pinstripe is twee keer 7mm net als een Emperor alleen met het streepje)



14mm ja?

musiqman

#179
dec 10, 2012, 10:46 Last Edit: dec 10, 2012, 11:10 by musiqman
Dat moet natuurlijk mil zijn.

Remo heeft trouwens een mooi overzichtje van al hun vellen en wat ze gemiddeld  genomen zouden kunnen doen met je geluid.

http://www.remo.com/portal/products/tools/drumhead_finder.html

Kn@pestaart

Vandaag mijn hele kit weer voorzien van verse velletjes. 14" en 16" Remo® Coated Ambassadors boven en onder.
Snare een nieuwe Remo® Coated Ambassador en gaan met de spreekwoordelijke banaan  *O*

Rick


Vandaag mijn hele kit weer voorzien van verse velletjes. 14" en 16" Remo® Coated Ambassadors boven en onder.
Snare een nieuwe Remo® Coated Ambassador en gaan met de spreekwoordelijke banaan  *O*


Of gas op die lollie, aldus DJ Ruud  8)7

drums97

Nu ik wat centjes op m'n verjaardag bijelkaar heb verzameld is het tijd voor nieuwe velletjes.
Op de toms sowieso coated Vintage Emperrors.

Nu wil ik ook het snare vel vervangen en zat te denken aan een Remo 14" Emperor X Coated icm puresound snarenmatje (24 snaren?). Reso is een Hazy en is nog vrij nieuw.

Wat zou als reso op de toms het best zijn? Ambassador coated of clear?
Is een Remo 14" Emperor X Coated een goede keuze?
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Kevin_Argument

Ik heb ooit een emperor X coated op mijn snare gehad, maar dat is een vel dat ik niet snel terug op mijn snare ga leggen. Ik vond het veel te log, te zwaar om op te spelen. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Rick

Veel te zwaar, een Emp X. Je moet hem echt flink opdraaien wil je je snare niet meer als een tom laten klinken...

drums97

Oke. Zou ik beter voor een CS gaan dan?

Want ik heb nu een Evans EC reverse dot erop en die trekt scheef op de snare. Mijn oude powerstoke 4 niet, dus het vel is niet goed.
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Rick

Een CS is prima, dat is gewoon een ambassador met een dot.

Eventueel zou je ook voor een vintage ambassador kunnen gaan. In feite klinkt een vintage ambassador net als een normale ambassador, maar dan met iets minder overtonen/iets zompiger. Het is wel een fijn vel!

Kevin_Argument

En als je liever iets zonder dot hebt is de Vintage A zeker het proberen waard! Daar heb ik fijne ervaringen mee.

drums97

Niet aan gedacht ja.
Die ga ik proberen. Thanks!
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

zildjianboy


Nu ik wat centjes op m'n verjaardag bijelkaar heb verzameld is het tijd voor nieuwe velletjes.
Op de toms sowieso coated Vintage Emperrors.

Nu wil ik ook het snare vel vervangen en zat te denken aan een Remo 14" Emperor X Coated icm puresound snarenmatje (24 snaren?). Reso is een Hazy en is nog vrij nieuw.

Wat zou als reso op de toms het best zijn? Ambassador coated of clear?
Is een Remo 14" Emperor X Coated een goede keuze?



ik ben zelf heel blij met remo vintage emperor,  zijn zeker voor de toms te gekke vellen (Zorgen voor heel warm en vet geluid) je kan kiezen voor clear of coated.

en op snare heb ik gewoon een ambassador of controlled sound 

chriswagenaar

Iemand ervaring met de vellen voor de Tama Superstar Hyperdrive Custom (Grey Pewter) > met twee floortoms.

Maten:  22"x20" Bass Drum, 10"x6,5" + 12"x7" Tom Tom, 14x14'' Floor Tom, 16"x14" Floor Tom, 14"x5,5" Snare Drum.

Welke vellen zijn de beste voor deze kit of welke zijn aan te raden?

Joris

Wat voor stijl speel je? Heb je zelf nog voorkeuren?

Paul

Enkellaags vellen op de toms (10" en 12") en dubbellaags op de floortoms werkt goed. Dubbellaags op die toms is al snel teveel naar mijn idee. Maar e.e.a. is ook afhankelijk van welke muziek je speelt. Wat voor geluid zoek je?

stick tight

Ik zou evans g1 op de 10 en 12 proberen en een G2 op de floor. Emad op de kick doet het altijd wel lekker.

als je een ''vet'' geluid wil zou je ec1 en ec2 kunnen proberen ipv die g1 en g2. Ik vind persoonlijk dat die ec vellen teveel sustain weghalen door die dempring.

Paul

Powerstroke 3 slag en reso doet het ook erg fijn op de kick, uit ervaring. Zo'n kleine Remo Muffler worst tegen het slagvel, geen gat in de reso en gaan! (of wel een gat, kan ook, ik heb de moeite nooit genomen).

drum1964

Met een gat, maak je de meeste geluidsmannen blij.  :+
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Harre

De meeste geluidsmannen kunnen het ook goed zonder gat af en degene die zeggen dat ze dat niet kunnen moeten gewoon iets anders gaan doen ;)
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Monuments

Ik zit eraan te denken om de standaard vellen van de basdrum van mijn Tama Superstar Hyperdrive te vervangen. Ik speel metal, en ik wil lekker veel power met een hoge tik in de basdrum hebben. Wat raden jullie mij qua resonantievel en slagvel aan?
Ludwig Epic (Natural Birch) in 10, 12, 14sn, 16 en 22", Pearl Vintage Sensitone 14x6,5" brass snare en Sabian bekkens.
Monuments FB - Monuments Bandcamp

Joris

Powerstroke 3, of aquarian superkick, met falam slam. Of gewoon triggeren  :P

Rick


Powerstroke 3, of aquarian superkick, met falam slam. Of gewoon triggeren  :P


emad kan ook. Evt met danmar patch (met dat metalen plaatje erin) erop.

Omhoog