Welke kit moet ik kopen? / drumkit vs. drumkit topic

Gestart door ArcticLight, sep 15, 2011, 18:54

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Nijlpaard

Je kan bij Jan ter Maat ook vast wel een bonnetje krijgen voor de 2dehands set.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Kevin_Argument

Als je nu tegen je vereniging zegt dat je 2de hands iets koopt, dan kan dit toch ook interessanter zijn voor hen?

sanne14

ik ga zeker kijken bij jan ter maat en vragen of ik een bonnetje kan krijgen.
ik moet een bonnetje hebben want het scheelt gewoon te veel met die regeling

dunDaan

Bij elke winkel krijg je een bon van je aankoop, ook bij 2e hands spullen.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

mapexdrummer

Een simpele vraag, met waarschijnlijk een iets complexer antwoord:

Met een budget van ongeveer 2000 euro voor een 5 of 6 delige shellset,
wat is dan de beste keuze?

bedankt

Harre

Tweedehands, want dan krijg je meer drums voor minder geld. Maar als je het budget al voor jezelf rond hebt dan is het voor ons moeilijk adviseren. Een groot deel is namelijk afhankelijk van smaak: wat voor klank zoek je, wat voor kleur, stands of rack en noem maar op. Heb je voor jezelf een richting?
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

mapexdrummer

Ik wil een 22" bas en 10,12,14 toms en eventueel een 16 erbij,
geen brackets op de bas.

Ik zat zelf te denken aan de dw performance,
reacties hierop?

tRow


Fibesman

Mooie kits zijn het toch, vind alleen die snaredrumlugs foeilelijk maar verder hmmm..

Animal baars

Die snaredrumlugs zijn inderdaad jammer. Maar de klank maakt dat meer dan een beetje goed.

Bij Rotterdam Drumdepartment staat er eentje. Eventjes wat op gespeeld. Jammie! Zou er zelf maar wat graag 1 willen hebben. Bij RDD is 'ie 1999,-

Dribbel

In dit geval een beetje boven budget geloof ik....
Yamaha recording & sabian

drums97

Voor dat geld kun je beter die Orion van Trow kopen en een hele mooie bekken set erbij :+

ben niet kapot van DW I'm sorry (overrated enzo)
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

mapexdrummer

Mooie bekkens heb ik al :)
als Trow me foto's en een vraagprijs stuurt,
zal ik het in overweging nemen

tRow

Het is weer tijd voor een nieuwe kit! Ik heb 1700 euro (iets meer misschien) te besteden, en het moet wat leuks worden.

Ik wil grote maten; het liefst 24x14 of 24x16 maar ook een 26 inch  bassdrum kan ik in overweging nemen. 13x9/12x9 tom en 16x16 floortom.

Ik wou eigenlijk een eigen keller set gaan bouwen maar ik ben daar nog steeds over aan het twijfelen.

Weet iemand nog een leuk setje?

Animal baars

Die DJ van Collin Leijenaar? Er stond pas ook een Starclassic Maple met 24" kick op MP. Maar die kan ik niet meer vinden..

tRow

Heb ik allebei al overwogen, vond ik niet zo super vet. Die starclassic maple kan ik kopen voor 900, is in hyperdrive maten. Niet ECHT wat ik wil..

5150


Het is weer tijd voor een nieuwe kit! Ik heb 1700 euro (iets meer misschien) te besteden, en het moet wat leuks worden.

Ik wil grote maten; het liefst 24x14 of 24x16 maar ook een 26 inch  bassdrum kan ik in overweging nemen. 13x9/12x9 tom en 16x16 floortom.

Ik wou eigenlijk een eigen keller set gaan bouwen maar ik ben daar nog steeds over aan het twijfelen.

Weet iemand nog een leuk setje?


Ik wil m wel inkoppen... :P ...tbegint met een D en eindigd met een W... :+
***...in-between-drums...***

dunDaan

Dat wou'k net zeggen. Deze advertentie al gezien ??

http://www.drum-forum.nl/index.php/topic,1433.0.html
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

tRow

Zit wat in, als die finish nou nog nét wat mooier was geweest..

harmen 18

Maar waarom maak je er zelf geen één? Als je toch kieskeurig bent. Dan heb je de maten en finish die wil.

5150


Zit wat in, als die finish nou nog nét wat mooier was geweest..


Persoonlijk vind ik deze finish juist erg mooi, vooral op een verlicht podium geeft de lak een bepaalde schittering...maar ik ben partijdig natuurlijk  ;)
***...in-between-drums...***

Technobeat


Persoonlijk vind ik deze finish juist erg mooi, vooral op een verlicht podium geeft de lak een bepaalde schittering..


Gewoon een schitterende set 5150 . *D
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

5150

***...in-between-drums...***

drums97

Zeker een mooie kit (ondanks ik geen fan van DW ben :+). Ook zeer compleet!
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Rick


Zeker een mooie kit (ondanks ik geen fan van DW ben :+). Ook zeer compleet!


Wacht maar tot je zo'n performance kit hoort. Ze zijn echt heel goed!

Omhoog