Snarenmatje / Strainer

Gestart door Karim Bizid, okt 10, 2011, 17:22

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Dries

#50
dec 18, 2013, 17:22 Last Edit: dec 18, 2013, 17:24 by Dries
En hij is inmiddels binnen, gemonteerd en 'ingespeeld'.
Enorm groot verschil met die versleten spiraalbodem die eerst onder de Masterworks lag.
Het rammelt weer een stuk beter. Erg responsieve trommel ineens. Mede door zijn maat en de die-cast hoops klinkt hij wat wolliger en droger dan mijn metalen trommels maar na beide vellen from scratch te hebben gestemd is het ineens een erg prettige allround trommel geworden. Ik ben er zeer blij mee!
Bedankt voor jullie hulp, had nooit verwacht dat een snarenmat zo'n groot verschil zou maken.

De brass Sensitone is de volgende die een nieuwe mat krijgt.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Rick

Het verschil tussen staal en brass is dat brass warmer is en staal wat meer gearticuleerd/feller. Niks mis mee met een brass mat. Kun je voor je andere snare een stalen laten komen, kun je ze nog onderling wisselen ook, haal je veel meer variatie uit je snares.  :Y

drfill

#52
dec 30, 2013, 13:22 Last Edit: dec 31, 2013, 18:05 by drfill
heb op mn snares nu 24 stalen snaren zitten..
eentje 32 (gewoon 42 'op maat' geknipt)..
de 20 snaren die er vaak standaard op zitten, is
(naar mijn smaak) net te weinig..
maar ik hou van 'crispy' ..

td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Kevin_Argument

Ik merkte net dat er een snaar van m'n 20strand snarenmatje gelost is. Niet gebroken, echt gelost aan de kant. Ik heb een 14"x5.5" black panther birdseye maple snare.

Toen ik het matje eraf haalde leek het er toch op dat het aan vervanging toe is. Sommige snaren zitten losser dan de anderen. Wat raden jullie mij aan? Ik speel meestal lekker stevig door, en ik hou niet van al te veel snare buzz. Ik heb het liever kort maar krachtig.

drfill

een ouwe anti buzz truuk is 1 of 2 vloetjes door je mat vlechten..
als ze echt los zitten helpt alleen een nieuwe mat..

td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Tom_Heijnen

Ik lees dat een aantal van jullie ook met Puresound strainers speelt. Nu had ik laatst tijdens een gig dat mijn strainer ineens van de snare af knalde. Na het 1e nummer teruggezet, en tijdens nummer 2 weer hetzelfde. Gelukkig een tourmanager die tijdens het spelen met een paperclip de strainer wist vast te zetten, maar wel goed waardeloos.

Het systeem om snel je strainer te wisselen is natuurlijk mooi, maar niet tijdens nummers ;-). Zijn hier meer drummers die hier last van hebben of doe ik iets niet goed?

Kevin_Argument


een ouwe anti buzz truuk is 1 of 2 vloetjes door je mat vlechten..
als ze echt los zitten helpt alleen een nieuwe mat..


Dat lijkt me een goed idee, maar ik zou niet weten welke mat te kopen...

Fibesman


Ik lees dat een aantal van jullie ook met Puresound strainers speelt. Nu had ik laatst tijdens een gig dat mijn strainer ineens van de snare af knalde. Na het 1e nummer teruggezet, en tijdens nummer 2 weer hetzelfde. Gelukkig een tourmanager die tijdens het spelen met een paperclip de strainer wist vast te zetten, maar wel goed waardeloos.

Het systeem om snel je strainer te wisselen is natuurlijk mooi, maar niet tijdens nummers ;-). Zijn hier meer drummers die hier last van hebben of doe ik iets niet goed?


Ik geloof dat ik weet welk model puresound je bedoelt. Zo'n overontwikkelt model wat eigenlijk helemaal niet practisch is en veel te duur. Heb ik me ook een keer door laten vangen, wat een miskoop. Een eenvoudig matje van bijvoorbeeld Pearl is dan veel snuggerder.

Sander?

Ik heb een 14x7 snare met een puresound blaster (20 strand) matje, maar man man man wat een snarebuzz. Ik heb geprobeerd het met stemming van de vellen dit wat te verminderen, maar het helpt niet. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Het matje is overigens nieuw.

FoREVer


Ik heb een 14x7 snare met een puresound blaster (20 strand) matje, maar man man man wat een snarebuzz. Ik heb geprobeerd het met stemming van de vellen dit wat te verminderen, maar het helpt niet. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Het matje is overigens nieuw.


heb er ook last van bij mijn snaredrum, ik vind het wel mooi (maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak!) als je de snare vervangt hoe doe je dat dan? misschien is het ook zo dat de snaren te los zitten en dan kan je de snaren met de strainer wat strakker doen. dit zou moeten helpen bij het relativeren van de snarebuzz
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Rick


Ik geloof dat ik weet welk model puresound je bedoelt. Zo'n overontwikkelt model wat eigenlijk helemaal niet practisch is en veel te duur. Heb ik me ook een keer door laten vangen, wat een miskoop. Een eenvoudig matje van bijvoorbeeld Pearl is dan veel snuggerder.


Ik denk dat hij het "quick change" systeem bedoelt, dat dat metalen pinnetje er uit schiet. Je moet er wel op letten dan je het pinnetje inderdaad wel door het goede lusje doet! Dan zit hij goed strak, nooit problemen mee.




Ik heb een 14x7 snare met een puresound blaster (20 strand) matje, maar man man man wat een snarebuzz. Ik heb geprobeerd het met stemming van de vellen dit wat te verminderen, maar het helpt niet. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Het matje is overigens nieuw.


Hoe heb je hem nu gestemd? Voor mij helpt het vaak om de mat iets op te draaien. In de Drum Tuning Bible staan ook nog een paar goede tips die het proberen waard zijn. Succes!

Fibesman

Naast dat ik het een onhandig systeem vond om te monteren buzzde hij bij mij ook als een gek. EN te duur. WEG er mee.  :w

musiqman

Ziet er toch behoorlijk universeel uit.

dutchdrummer


Ik denk dat hij het "quick change" systeem bedoelt, dat dat metalen pinnetje er uit schiet. Je moet er wel op letten dan je het pinnetje inderdaad wel door het goede lusje doet! Dan zit hij goed strak, nooit problemen mee.


Ik heb deze PureSound ook op m'n Black Beauty, en nooit problemen gehad. Teveel snare buzz heb ik ook niet zo, maar ja, het is maar wat je gewend bent natuurlijk.

Tom_Heijnen



Ik denk dat hij het "quick change" systeem bedoelt, dat dat metalen pinnetje er uit schiet. Je moet er wel op letten dan je het pinnetje inderdaad wel door het goede lusje doet! Dan zit hij goed strak, nooit problemen mee.



Ja, dat bedoel ik. Heb m er al met regelmaat af en op gehaald. Toch blijft dat pinnetje in het sleufje schieten. Heb er inmiddels twee paperclips in gezet, maar ook ik heb last van enorme snare-buzz. Vermoed dat ik eerdaags weer overga op de originele Pearl strainer (het is een Dennis Chambers signature).

Tot op heden niet erg kapot van puresound.

Paul

Zo, het is tijd voor nieuwe snarenmatten. Op beide snares rammelen de matten en dat krijg ik niet meer weggestemd. Matten zijn ook al minstens 2 jaar oud.
Snare 1: Sonor D454 14x5" met 20-strand Puresond Custom mat nu.
Snare 2: Rogers Luxor 14x5.5" uit 1965 met 20-strand Pearl matje (dunne ketel met re-rings, 6-lugs, triple flanged hoops, lichte strainer).

In het verleden heb ik ooit een Tama bell brass matje gehad en ik was erg gecharmeerd van de warme buzz die dit gaf, dus ik neig sterk naar Puresound Custom brass 20-strand (16 euro bij Music-Store).

Voor de Rogers snare twijfel ik echter. Ik zou graag iets minder buzz willen. Het is een vrij dunne en zeer lichte ketel, wat de snare heel responsief en open maakt. Ik lees op internet dat Rogers deze snares vroeger standaard met 16-strand matjes verkocht, dat zou beter matchen met het snarebed. Afgelopen week had ik de snare uit elkaar, en ik kon geen snarebed herkennen? De draagrand is nog origineel aan de coating erop te zien. Wat ik zo kan vinden op internet is het normaal dat deze snares nauwelijks een snarebed hebben.
Wat zou dan een fijne mat zijn om niet al te veel buzz te krijgen? Ik heb geen 16-strand brass matjes kunnen vinden.

patrick76

Goede middag allemaal,

Ik heb op mijn Pearl Sensitone 14x50 steel snare een Evan EC reverce dot slagvel en een Remo Ambassador resovel (fabrieksvel).
Nu was ik van plan om het snarenmatje (het fabrieksmatje 20 snaren) te vervangen voor een Puresound matje.
Heeft iemand nog goede suggesties welk type ik hier het beste voor kan gebruiken en hoeveel snaren?
Ik speel het meest rock muziek en sla er flink op los. Misschien dat dat ook nog nuttig is om te weten.  ;)

Ik hoor graag jullie adviezen en suggesties.
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

Omhoog